نامه انصارالله به بان‌کی‌مون: سوخت بیمارستان‌ها تا ۲۴ ساعت آینده رو به پایان است

نامه انصارالله به بان‌کی‌مون: سوخت بیمارستان‌ها تا 24 ساعت آینده رو به پایان است

خبرگزاری تسنیم: جنبش انصار الله یمن با ارسال نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل نسبت به اتمام ذخیره سوخت بیمارستان‌ها و متوقف شدن خدمات آنها طی ۲۴ ساعت آینده هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری نبأ، اداره روابط خارجی جنبش انصار الله یمن با ارسال نامه‌ای به بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل جنایت‌های عربستان علیه یمن و پیامدهای محاصره این کشور را تشریح کرده است.

در این نامه تاکید شده است که میزان سوخت باقی مانده در اغلب بیمارستان‌های یمن که مملو از هزاران زخمی و بیمار است تا 24 ساعت آینده به پایان خواهد رسید.

همچنین در این نامه به تعدادی از جنایت‌های عربستان علیه یمن همچون بمباران منطقه مسکونی "حی سعوان" در صنعا که باعث کشته شدن ده‌ها شهروند شد و ادامه اقدامات تجاوزکارانه علیه مردم در استان صعده، اشاره شده است.

جنبش انصار الله از سازمان ملل خواسته است تا در این بحران نقش فعال و سازنده‌ای را ایفا کرده و اقدامات تجاوزکارانه عربستان علیه ملت محاصره شده یمن را متوقف کند.

این در حالی است که "یوهانس فاندرکلاو" هماهنگ کننده امور بشردوستانه در یمن نیز از پایان یافتن سریع ذخیره مواد سوختی و غذایی در یمن طی چند روز آینده و فروپاشی تأسیسات زیربنایی این کشور خبر داد.

وی تاکید کرده است که خدمات بهداشتی، آب و غذایی که هم اکنون به مردم ارائه می شود، به دلیل نرسیدن سوخت در آستانه توقف کامل قرار گرفته است و این مسئله باعث بروز فاجعه انسانی بزرگ‌تری خواهد شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان