ابعاد تجاوز آل‌سعود به یک کشور عربی؛ پیروزی اراده بر ماشین کشتار

ابعاد تجاوز آل‌سعود به یک کشور عربی؛ پیروزی اراده بر ماشین کشتار

خبرگزاری تسنیم: حزب سلفی الاصلاح از مهمترین طرف های یمنی بود که از جنگ ظالمانه آل سعود علیه یمن حمایت کرده است و تقریبا تنها حزبی بود که برای مشروعیت بخشی به این تجاوز به بهانه تراشی و توجیه روی آورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، تجاوزات آل سعود به کشور عربی یمن از ششم فروردین با عنوان توفان قاطعیت آغاز شد و سه شنبه اول اردیبهشت این جنگ با هدف فریب افکارعمومی به عملیات بازگرداندن امید تغییر نام داد که تاکنون هزاران شهید و زخمی به جاگذاشته که بیشتر آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند، این جنگ ضد بشری همچنین چهل میلیارد دلار به فقیرترین کشور عربی همسایه عربستان خسارت وارد کرده است.

وقتی برخی احزاب یمنی نجات خود را در کشتار هم میهنان خود می بینند

بررسی مواضع احزاب یمنی در برابر تجاوز عربستان

در خصوص مواضع برخی احزاب درباره این تجاوز باید گفت که حزب سلفی الاصلاح از مهمترین طرف های یمنی بود که از این تجاوز دفاع کرد و تقریبا تنها حزبی بود که برای مشروعیت بخشی به این تجاوز به بهانه تراشی و توجیه روی آورد، در حالی که دیگر احزاب این تجاوز را رد و محکوم کردند، اگر چه مواضع احزاب سوسیالیستی و الناصری با وجود رد تجاوز، با تناقضاتی همراه بود.

علی جاحز تحلیلگر یمنی می گوید می توان دلیل حمایت حزب الاصلاح از تجاوز سعودی را درک کرد،‌زیرا این جنگ را نجات دهنده و عاملی برای پیروزی خود قلمداد می کرد، با این حال موضع دو حزب الاشتراکی و الناصری را نمی توان هضم کرد، زیرا هم با تجاوز مخالفت کردند هم با انصارالله، اما رسانه هایشان و بسیاری از فعالان این دو حزب در کنار تجاوزگری قرار گرفته و در بهترین حالت،‌از محکوم کردن تجاوز طفره رفتند، در حالی که بی طرفی در چنین حالت هایی خیانت قلمداد می شود.

این تحلیلگر تاکید می کند قطعا همچنان فرصت هایی برای بازگشت به آغوش ملت و گزینه های ملت و منافع میهن و حاکمیت و استقلال آن وجود دارد و هر طرفی در داخل یمن که از تجاوزگری حمایت کرد، می تواند در مواضع خود بازنگری کند، البته این کار برای حزب الاصلاح به این دلیل دشوار است،‌که بیشتر رهبران آن در عربستان به سر می برند و البته تحت فشارهای زیاد و پیشنهادهای وسوسه انگیز از طرف سعودی و وعده های بازگرداندن آنها به وطن قرار دارند.

اما هادی، العتوانی و الاریانی و دیگر افرادی که همانند وی از تجاوز عربستان حمایت کردند، باید در مقابل دادگاه حاضر شوند تا بر اساس قانون اساسی و منافع عالی میهن به اتهام این خیانت بزرگ که تاریخ و ملت یمن هرگز آنها را به این خاطر نمی بخشند،‌محاکمه شوند.

توطئه و مزدوری

از سوی دیگر ماجد الخزان یک تحلیلگر دیگر یمنی می گوید تجاوز عربستان به یمن، چندین دلیل داشت از جمله این که آنها همچنان به یمن همانند گذشته به چشم یک امارت یا استان وابسته به خود نگاه می کردند و هنگامی که ملت یمن برای رهایی از قید و بندها و خارج شدن از زیر قیمومیت و سلطه بیگانگان بر تصمیم گیری اش، دست به تحرک زد.

آل سعود این تحرکات ملت یمن را هم برای خود تحریک آمیز قلمداد کرده، زیرا آنها با ملت یمن به مثابه نوکران خود رفتار می کنند، نحوه رفتار آنها با صدها هزار مهاجر یمنی در داخل عربستان بهترین دلیل درباره نوع نگاه آل سعود به مردم یمن دارد در حالی که هیچ کشوری در جهان با مهاجران کشورهای همسایه همانند سعودی رفتار نمی کنند.

البته رژیم آل سعود با مهاجران از ملیت های دیگر هم همین رفتار توهین آمیز را در پیش گرفته است.

یک بعد دیگر تجاوزات عربستان را می توان در خیزش جدی ملت یمن برای پاکسازی کشورشان از لوث تروریست های القاعده همچون  استان های دماج، کتاف، عمران، ارحب و البیضاء جست و جو کرد که این تحرک مردمی و سرکوب تروریست ها در مدت اندک، شوک غیر قابل پیش بینی به آل سعود بود، زیرا این رژیم و آمریکا حامیان القاعده هستند و به جنوب یمن به عنوان آخرین پناهگاه القاعده نگاه می کنند و همان برنامه ای که در موصل عراق ریخته شد، به دنبال اجرای آن در استان حضرموت بودند، اما رویارویی با آنها در شمال و مناطق مرکزی،‌آخرین اعلام آنها به سبب کمبود عناصر تروریستی شان قلمداد می شود که حملات جنگنده های سعودی به زندان ها برای فراری دادن تروریست های القاعده به منظور پیوستن به مخفیگاه های تروریستی خود این مساله را ثابت کرد.

منصور هادی بهترین فرد برای نظارت بر این گروه های تروریستی به سبب اثبات وفاداری و مزدوری اش به عربستان است، بهترین دلیل در این باره، حوادث دو ماه پیش اعم از ترورها، غارت بانک ها و ادارات دولتی در استان های جنوبی بود و هنگامی که ارتش و کمیته های مردمی برای شکست طرح آمریکایی سعودی که هدف از آن تسلیم جنوب یمن به القاعده بود، دست به تحرک زدند، این کشورها این نکته را درک کردند که باید فورا دخالت کنند، اما ملت یمن ثابت کرد که با وجود تجاوزات ویرانگر، استوار و مقاوم است و ارتش و کمیته های مردمی هم به آزادسازی جنوب از لوث القاعده ادامه دادند.

جنگی برای حمایت از القاعده و داعش

تجاوز نظامی عربستان از یک زاویه جنگ به خاطر داعش و القاعده و حمایت از مشروعیت آنها قلمداد می شود و البته ملت یمن به خوبی این توطئه ها را درک می کند، اگر آنها حامی و طرفدار ملت یمن هستند، چرا القاعده را در استان المکلا هدف حملات خود قرار ندادند،‌اما هنگامی که تروریست های القاعده شهر عتق مرکز استان شبوه را روز چهارشنبه هشتم آوریل غارت و ویران کرده و نیروهای ارتش برای بیرون راندن آنها در روز پنجشنبه نهم آوریل وارد شدند،‌جنگنده های سعودی به بمباران اردوگاه ها و مناطقی که نیروهای  ارتش برای تامین امنیت این شهر مستقر بودند، پرداختند.

خیانت بزرگ, رویکرد جنگ افروزانه آل سعود در یمن

ماجد الخزان تحلیلگر یمنی، حمایت برخی احزاب یمنی از تجاوز آل سعود به یمن را در امتداد طرح وهابی تکفیری ویرانگر قلمداد می کند. عربستان تنها در سال جاری با یمن وارد جنگ نشده،‌بلکه از چندین دهه پیش و از طریق مزدورانش در داخل یمن، در حال جنگ با یمن است از شش جنگی که در صعده به راه انداخت تا جنگ نخست دماج در پایان سال 2011 و جنگ های بعدی تا جنگ سال 2015 نشان دهنده رویکرد جنگ افروزانه و ویرانگر آل سعود در یمن است.

هنگامی که رژیم سعودی این نکته را دریافت که مزدورانش در یمن چه در حزب الاصلاح یا القاعده که شاخه جهادی این حزب قلمداد می شود، دچار فروپاشی شدند،‌دست به دخالت در یمن زد و البته بهانه این دخالت را هم به زعم خود مشروعیت منصور هادی اعلام کرد که دروغی بزرگ است و همه به زودی از آن مطلع خواهند شد و این حقیقت را درک خواهند کرد که سعودی ها نه به خاطر دوست داشتن منصور هادی و مزدورانشان، بلکه به خاطر ویران کردن یمن و حمایت از مشروعیت شبکه تروریستی القاعده، یمن را آماج حملات ویرانگر خود قرار داده اند.

الخزان می گوید هر کس از این تجاوز حمایت کند، مرتکب خیانت بزرگ شده است و قانون یمن هم مجازات چنین خیانتی را تعیین کرده است،‌اما نباید این نکته را فراموش کرد که افراد آزاده این احزاب حامی تجاوز، با تجاوز مخالفت کردند و به همین سبب، استعفا کردند .

به گفته وی، ملت یمن از نیروهای  ارتش و کمیته های مردمی به سبب آزادسازی کشورشان از لوث تروریسم قدردانی می کنند.

مهمترین نتیجه ماجراجویی آل سعود

یکی از مهمترین نتایج جنگ افروزی عربستان، متحد شدن ارتش، نیروهای امنیتی و قشرهای مختلف مردم یمن است.

"علی الجلعی" از فعالان یمنی می گوید هدف واقعی از تجاوز عربستان، کشتار مردم یمن و ویران کردن زیر ساخت ها، نابودی ارتش و شعله ور کردن آتش درگیری و جنگ میان مردم یک کشور واحد بوده است.

کسانی که از این جنگ حمایت می کنند، از نظر علی الجعلی، مزدور و خائن هستند و باید بر اساس قانون اساسی یمن به اتهام خیانت بزرگ محاکمه شوند، زیرا آنها وجدان و میهن خود را فروختند و این افراد از تمام ارزش های دینی انسانی و اخلاقی به دور هستند، زیرا هیچ کشوری در جهان از لحظه شکل گیری وجود ندارد که افرادی از تجاوز به سرزمین خود و کشتار وحشیانه زنان و کودکان این سرزمین حمایت کند.

ملت یمن تنها به جرم تلاش برای تعیین سرنوشت خود مستقل از دخالت‌های بیگانگان و عزم جدی برای ساخت کشوری آباد و برخوردار از رفاه اقتصادی و تشکیل دولتی مردمی و دموکراتیک نه بر اساس معیارهای مدعیان غربی، آماج حملات ددمنشانه ده‌ها جنگنده و توپخانه‌های سعودی و کشورهای مزدور قرار گرفتند، با این حال این جنگ نتوانسته است تاثیر و خللی بر اراده استوار مردم یمن در  ادامه مقاومت و ایستادگی در برابر این هجمه وحشیانه وارد کند و انجام بیش از دو هزار و پانصد حمله هوایی و حملات توپخانه ای و دریایی به مناطق مختلف یمن هم،‌متجاوزان را در رسیدن به اهدافشان در یمن ناکام گذاشت و ادعاهای آنها مبنی بر محقق شدن اهداف جنگ صرفا مصرف تبلیغاتی و رسانه ای دارد و واقعیت های یمن خلاف این ادعاها را نشان می دهد، تخریب گسترده منازل، زیر ساخت ها و حتی مراکز بهداشتی فقیرترین کشور همسایه عربستان بهترین دلیل برای اثبات دروغ بودن ادعاهای سعودی ها و متحدانشان است.

نکته دیگر این که، عربستان چه در آغاز جنگ و چه در اعلام پایان جنگ، فردی به نام عبدربه منصور هادی را که عملا بر  اساس قانون اساسی یمن،‌مشروعیتش را از دست داده است، به عنوان پوشش رسیدن به اهداف سلطه گرانه اش در یمن انتخاب کرد تا با مشروع خواندن عبدربه منصور هادی البته از نگاه خود، این گونه القا کند که تصمیم جنگ را منصور هادی گرفته و ریاض تنها آن را اجرا کرده است و به این ترتیب، موج خشم و انزجار افکارعمومی را متوجه منصور هادی کند، این اقدام نشان می دهد که منصور هادی دیگر از نظر مقامات آل سعود،مهره ای سوخته است و انتخاب معاون برای وی که با اجبار و فشار صورت گرفت، این حقیقت را نشان می دهد،‌اما افکارعمومی هرگز فریب این رویکرد منافقانه و ترفند آل سعود را نخواهند خورد و این رژیم نمی تواند از دادگاه وجدان انسان های بیدار و آزاده به خاطر  ارتکاب جنایات هولناک ضد بشری در یمن، فرار کند.

باید تاکید کرد که عربستان در این جنگ نابرابر علیه ملت یمن شکست خورده و پیروز واقعی ملت مقاوم یمن  است. زیرا آل سعود هیچ دستاوردی در یمن جز ارتکاب جنایات و خسارت های سنگین به زیر ساخت های یمن نداشته است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرده است جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن سبب تقویت و گسترش فعالیت های تروریست های تکفیری القاعده و داعش شده است.

به گفته وی، آمریکا همچنان نمی خواهد به مسئولیت خود در شکل گیری گروه تروریستی داعش اعتراف کند.

از توفان قاطعیت تا بازگشت امید؛وقتی آل سعود افکارعمومی را به بازی می گیرد

اعلام توقف جنگ عربستان و متحدانش علیه یمن موسوم به توفان قاطعیت نشانه شکست شرط بندی و تکیه کردن بر تغییر معادلات در یمن است،‌با این حال ائتلاف جنگ افروزان برای حساب باز کردن بر دستاورد در راه حل سیاسی بحران یمن تلاش می کند.

متجاوزان سعودی در فکر کسب دستاورد از راه حل سیاسی هستند که تاکنون در رسیدن به آن با وجود بیش از شش هفته تجاوزات بی وقفه به مناطق مختلف یمن شکست خورده اند.

به گزارش تسنیم، اخیرا شبکه المیادین در تحلیلی خاطر نشان کرده بود اعلام توقف حملات هوایی باید باب گفت و گو را به سبب آن که ائتلاف جنگ قدرت رفتن به سمت جنگ زمینی را همان گونه که پیش بینی می شد، نداشت، باز کند.

المیادین با اشاره به ابتکار چهاده ماده جمهوری اسلامی ایران درباره یمن، اعلام کرد ایران، روسیه، مصر و کشورهای دیگر را برای توقف جنگ در پی مشارکت مصر در جنگ زمینی فعال کرد و سفر وزیر خارجه مصر به ریاض ممکن است در این راستا قرار داشته باشد.

به اعتقاد تحلیلگران، ائتلاف جنگ افروزان بر عامل زمان به امید تغییر معادلات میدانی در عدن و جنوب یمن امید بسته بود، اما نگرانی ها درباره پس لرزه های جنگ زمانی آغاز شد که انصارالله متجاوزان را به پاسخ موشکی به تجاوزات مستمر آنها تهدید کرد.

شرط بندی آل سعود بر سقوط عدن با مشارکت برخی قبایل حضرموت و القاعده، طرف های یمنی در جنوب را عصبانی و ناراحت کرد،‌ همچنین این مساله، واشنگتن را که به تقویت کشتی های جنگی خود در خلیج عدن و دریای عرب با هدف آماده شدن برای پس از پایان حملات هوایی پرداخته بود،‌نگران کرد.

توهم آل سعود

ائتلاف سعودی دچار این توهم شده است که می تواند در راه حل سیاسی آتی،‌آن چه را در تجاوزات نظامی به دست نیاورد، کسب کند.

هر چند  ائتلاف ممکن است روی کمک برخی کشورها به ابتکار اعراب خلیج فارس که نفوذ سعودی در اداره سیاسی یمن را فراهم می کند، حساب باز کند، اما جنگ معادلات سیاسی داخل یمن را بر خلاف انتظارات و خواسته های عربستان،‌تقویت کرده و چه بسا شکست این جنگ، معادلات جدید و منسجم تر از موازنه هایی را تولید کند که در صنعاء بر توافق نامه صلح و مشارکت به جای قیمومیت خارجی واقع شد.

گمانه زنی ها بیشتر بر این مساله قرار دارد که شکست جنگ عربستان و متحدانش، راه را به روی کشورهایی باز کند که برای ایفای نقش در یمن تلاش می کنند، این تلاش ها ائتلاف سعودی را در راه حل سیاسی که به دنبال آن است،‌رها نمی کند.

آل سعود و صهیونیست ها دو روی یک سکه

شبکه المسیره یمن در تحلیلی در خصوص تجاوزات نظامی عربستان به یمن خاطر نشان می کند توفان قاطعیت همان توفان اوهام و توفان حقد و کینه آل سعود است، این جنگ نشان می دهد که آل سعود و صهیونیست ها دو روی یک سکه در کشتار و ویرانگری در کشورهای اسلامی و عربی هستند.

به گفته مردم یمن،‌جنایات آل سعود در یمن هرگز بخشیده نخواهد شد و نسل های یمنی نسل به نسل آن را برای فرزندان خود تعریف خواهند کرد.

شاخ شیطان، توصیفی  است  که مردم یمن برای آل سعود به کار می برند. مردم یمن به استواری و صبر خود  افتخار می کند، که بر چهره های دشمنانش‌،نشانه های شکست و ذلت نمایان شده است.

سقوط مزدوران آل سعود در یمن نشان می دهد که سلاح اراده و ایمان، هرگز شکست نمی خورد، نکته ای که بارها از سوی رهبران دینی یمن مورد تاکید قرار گرفته است.

ارتش و کمیته های مردمی در یک آزمون بزرگ، اوج اتحاد و هماهنگی و اقتدار خود را نشان دادند، ادامه نبرد با تروریست های تکفیری مورد حمایت عربستان با وجود حملات شدید جنگنده های سعودی، بر این حقیقت مهر تایید می زند.

ایستادگی ملت یمن در برابر ماشین کشتار و ویرانگری آل سعود،‌ ایستادگی و مقاومت ملت غزه و ملت لبنان را در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی یادآوری می کند.

تظاهرات گسترده مردم یمن علیه آل سعود از همان ابتدای جنگ توفان قاطعیت یکی از نشانه های انزجار و خشم مردم از این رژیم است، ادامه موفقیت های نیروهای مردمی انصارالله در کنار ارتش در نبرد با گروه های تکفیری، ناکامی آل سعود در نابودی انصارالله و ادامه حضور فعال این جنبش در صحنه سیاسی و میدانی یمن، شکست در بازگرداندن عبدربه منصور هادی به یمن که به بهانه برگرداندن وی به قدرت تحت عنوان فریبنده مشروعیت، این جنگ خونین را علیه مردم یمن به راه انداخته است،‌ "نه" مصر و پاکستان به آل سعود در اعزام نظامیانشان برای جنگ زمینی علیه یمن مهمترین نمادها و نشانه های غرق شدن متجاوزان سعودی در باتلاق یمن و شکست ماجراجویی آنها به شمار می رود.

اعلام شهادت هزاران یمنی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، ضمن اثبات دروغ بزرگ آل سعود مبنی بر حمایت از مردم یمن و تخریب بیش از 20 مسجد و چندین بیمارستان و زیر ساخت های یمن و حتی انبارهای مواد غذایی نشان می دهد که تنها نتیجه ثبت شده در پرونده متجاوزان سعودی، کشتار و ویرانی در یمن بوده است.

پیروزی اراده و ایمان بر ماشین کشتار و ویرانگری

ایستادگی و مقاومت مردم و نیروهای مردمی و ارتش یمن در برابر هجمه تمام عیار جنگنده ها، توپخانه ها و کشتی های جنگی عربستان و متحدانش، پیروزی اراده و ایمان مردم بر ماشین جنگی و کشتار ائتلاف جنگ افروزان متشکل از چندین کشور را نشان داد.

همراه نشدن کشورهای منطقه به استثنای چند کشور خاص، کنار کشیدن صریح عمان از همراهی با سیاست های جنگ طلبانه عربستان که حتی گمانه زنی هایی مبنی بر احتمال خروج مسقط از شورای همکاری خلیج فارس هم مطرح شده است، از دست رفتن اعتبار و نفوذ عربستان در منطقه با وجود خرج کردن پول های زیاد برای خریدن کشورهای فقیر و ضعیف،ادامه اختلافات درونی در هیات حاکمه عربستان، موج نفرت ملت های منطقه و جهان از رژیم آل سعود که در تظاهرات پرشور علیه جنگ افروزی در یمن نمایان شد، مهر تاییدی بر سقوط جایگاه جهانی رژیم عربستان بود.

بیهوده بودن فشارهای عربستان بر پاکستان و حتی تهدید به قطع کمک های مالی، باعث پیوستن این کشور به ائتلاف جنگ افروزان نشد تا این حقیقت اثبات شود که ارتش ها برای اجاره نیستند و پارلمان پاکستان این نکته را به آل سعود گوشزد کرد.

نجلاء ناجی البعدانی تحلیلگر عرب در این زمینه می گوید از پارلمان پاکستان تنها به خاطر خودداری از مشارکت در تجاوز به کشورمان تقدیر نمی کنیم بلکه به این خاطر تقدیر می کنیم که ثابت کردند ارتش پاکستان برای دفاع از پاکستان و ملت آن تشکیل شده نه اجاره به دیگران و سربازان پاکستانی ارزان قیمت نیستند،‌بلکه برای ملتشان ارزشمند و عزیزتر از آن هستند که خود را در کشتارگاه های آل سعود یا دیگرانی قربانی کنند که گمان می کنند هر چیزی را حتی انسان را می توانند با پول نفت بخرند.

مخالفت پارلمان پاکستان با پیوستن به ائتلاف جنگ افروزان با وجود پیشنهادهای مالی وسوسه انگیز آل سعود قابل توجه بود.

البته نمی توان کشورهایی مانند امارات را به سبب شرکت در جنگ علیه یمن مورد انتقاد قرار داد،‌زیرا رژیم امارات در عمل نشان داده است که نوکر حلقه به گوش آل سعود است و حتی گاهی سعوی تر از رژیم سعودی عمل می کند که این رفتار را در ماجرای برخورد با سفیر سوئد به سبب انتقادهای مقامات این کشور از نقض حقوق بشر در عربستان مشاهده کردیم،‌ این که برخی کشورهای مزدور و غیر مستقل، ارتش های خود را به مزدوران آل سعود و امرای نفت تبدیل کنند،‌هم چیز عجیبی نیست.

جنگ تبلیغاتی و روانی گسترده متجاوزان سعودی از طریق رسانه های پرتعدادشان از جمله العربیه برای گمراه کردن افکارعمومی منطقه و جهان از حقایق جنگ در یمن، بی تاثیر بوده و با وجود سانسور شدید اخبار جنایات سعودی ها در یمن،‌ ملت های منطقه و جهان با وحشی گری و قساوت مدعیان حمایت از ملت های مسلمان بیش از پیش آشنا شدند.

تجاوز عربستان به یمن را نیز می توان در چارچوب برنامه ثابت حاکمان غیر منتخب و سلطه گر شبه جزیره عرب در حمایت از تروریسم و افراط گرایی قلمداد کرد.

تبدیل مردم یمن به الگویی برای مقابله با نظام سلطه و مزدوران منطقه ای آنها از دیگر نتایج تجاوزات نظامی عربستان و کشورهای وابسته به یمن قلمداد می شود.

چقدر برای آل سعود و رژیم های مرتجع همسو مایه ننگ و عار است که قدرت و امکانات نظامی و جنگ افزارهای پیشرفته آمریکایی را در راه ویران کردن یمن و قتل وحشیانه مردم آن به نمایش بگذارند و عمق کینه و نفرت خود را از یک کشور عربی مسلمان و ملت عرب مسلمان تحت بهانه های واهی و توجیه های سخیف و بی ارزش با ارتکاب جنایات هولناک علیه کودکان و زنان بی دفاع نشان دهند.

جرم مردم یمن از نگاه آل سعود

نجلاء‌ناجی البعدانی تحلیلگر یمنی می گوید تنها جرم ملت یمن این است که می خواهد مستقل و در کرامت و عزت به دور از ذلت و خواری عربی زندگی کند و برای سرنوشت خود تصمیم بگیرد.

چقدر شرم آور و ننگین است که بسیاری از شبکه های ماهواره ای به تریبون های فتنه و تحریک برای کشتار مردم یمن تبدیل شوند و با کمال حیرت و تاسف می بینیم که آنها با قهرمان پروری کشورهای ائتلاف جنگ سعودی، آواز می خوانند و با وقاحت اعلام می کنند که ویرانی یمن و کشتار مردم آن،‌سیلی محکمی به ایران است،‌رسانه هایی که هرگز رژیم صهیونیستی را به عنوان دشمن مسلمانان قلمداد نمی کنند و گزارش ها و اخبارشان هم این حقیقت را نشان می دهد.

چگونه می توان حجم گمراه سازی و فریبکاری این رسانه ها برای تحقیر شهروندان عرب تصور کرد تا آنها حقیقت این تجاوز و اهدافش را درک نکنند و سکوت، شعار ملت های عربی در مقابل جنگ نسل کشی باشد که ملت عرب یمن از سوی دستان عربی در معرض آن قرار گرفته است.

رسانه های عربی حامی و تبلیغ کننده جنگ علیه ملت یمن، ساده ترین ارزش ها و اخلاق حرفه ای را فراموش کرده و بر روی اجساد کودکان و زنان بیگناه و بر روی ویرانه های منازل تخریب شده با موشک های عربی و بمب های کشنده به رقص و شادی از این همه پیروزی و موفقیت! مشغول هستند.

تقدس بخشی دینی به کشتار برادران مسلمان عرب

البعدانی تحلیلگر یمنی می گوید : مصیبت بزرگ این است که بسیاری از کسانی که خود را شیوخ و علمای مسلمان می خوانند هم به تمجید و تایید کشتار مردم یک کشور عربی مسلمان پرداخته اند و مصیبت بارتر آنکه به این نسل کشی و برادرکشی، تقدس دینی بخشیده اند و مردم مسلمان فقیرترین کشور عربی را کفار خوانده و کشتار آنها را جهاد ادعایی خود می خوانند. حتی پا را فراتر نهاده و این جنگ را کاملا یک جنگ مذهبی توصیف کرده اند، همان کاری که السدیس شیخ مذهبی سعودی و رئیس امور حرمین شریفین کرد و گفت " این جنگ، جنگ میان اهل سنت به رهبری سعودی و شیعیان به رهبری ایران است"

اما حقیقت این است که این جنگ،‌ملت مسلمان یمن را هدف قرار داده که اکثریت آن را اهل سنت تشکیل داده اند و مهمتر از همه، این شمارش مذهبی که برخی برای ابراز آن به عنوان پوششی برای جنایات جنگشان تلاش می کنند،‌هیچ جایی در میان قشرهای مختلف ملت یمن ندارد که یک بافت اجتماعی واحد را تشکیل می دهند که در کنار یکدیگر با صلح و صفا همزیستی مسالمت آمیزی داشته و دارند و جنگ اخیر باعث همبستگی و وحدت بیشتر آنها شده است تا نشان دهد تلاش برخی شخصیت های افراطی برای شعله ور کردن آتش حساسیت های دینی در میان مردم یمن به بن بست خورده است.

البعدانی می گوید مهمترین مساله این است که  ایران هرگز در این جنگ مشارکتی ندارد،‌حتی موشک های متجاوزان و صدای جنگنده های همپیمانان عرب به گوش ملت ایران نمی رسد و هیچ ضرر مادی یا معنوی برای آنها ندارد،‌اگر عربستان سعودی و همپیمانانش در رویارویی و نبرد با ایران صداقت دارند، چرا به جای جنگ با یمن، به سوی جزایر سه گانه که مدعی هستند از سوی ایران اشغال شده و متعلق به امارات است،‌لشکرکشی نمی کنند؟بنابراین  تنها حقیقت این است که این جنگ کثیف و وحشیانه علیه یمن و ملت آن،‌ تنها دستاورد مطرح برای اتحادیه عرب و مهمترین ثمره همبستگی و همکاری عربی مشترک است و حکمت و دوراندیشی اعراب مستلزم ویرانی یمن است.

متجاوزان سعودی به دنبال راه فرار از باتلاق یمن

قاسم الهاشمی تحلیلگر سیاسی بحرینی به تسنیم می گوید : معتقدم اولا این که حملات هوایی عربستان به یمن، پیروزی قلمداد نمی شود، همان طور که دشمن صهیونیستی در جنگ علیه لبنان و نوار غزه، به پیروزی نرسید و شکست خورد، نظام آل سعود هم از تجاوزات خود به یمن، نتیجه ای نخواهد گرفت و هر اندازه این حملات طول بکشد، به پیروزی نخواهد رسید.

وی ابراز عقیده می کند تنها راه این است که این تجاوزات متوقف شود و تمام طرف های یمنی به پای میز مذاکرات برگردند.

به اعتقاد الهاشمی، قطعا متجاوزان هم تا آخر نمی توانند به حملات خود ادامه دهند و حتما به دنبال راه و گریزی خواهند رفت، در نتیجه میز گفت و گو تنها راه حل بحران یمن است نه جنگ و تجاوزات نظامی.

حل بحران یمن از راه گفت و گو نه تنها بر یمن بلکه بر منطقه هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت. زیرا در صورت ادامه جنگ، ممکن است حتی عربستان تجزیه شود. نباید فراموش کنیم که بخش هایی از خاک یمن مدت هاست در اشغال عربستان است. یمنی ها حتما باید از برگ برنده سه منطقه جازان، عسیر و نجران در گفت و گوها استفاده کنند تا آنها را به خاک کشورشان بازگردانند.منطقه عسیر که متعلق به یمن است، تا مرزهای طایف و حتی مکه مکرمه هم می رسد. پس لرزه های جنگ علیه یمن حتما به داخل عربستان هم کشیده خواهد شد.

ذوق زدگی صهیونیست ها و همراهی آمریکایی ها با جنگ افروزی آل سعود علیه یک کشور عربی مسلمان نشان می دهد که ریاض ابزار استکبار و صهیونیسم جهانی برای ویرانی و کشتار در جهان اسلام است، با این حال مردم یمن در تظاهرات مستمر خود علیه متجاوزان همواره بر این حقیقت تاکید کرده اند که خون های ریخته شده،‌درخت خلاصی از طرح های تجزیه و فتنه را بارور خواهد کرد.

گزارش : رضا مهری

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان