تعداد کشته شدگان زلزله نپال به بیش از ۷ هزار نفر رسید

تعداد کشته شدگان زلزله نپال به بیش از 7 هزار نفر رسید

خبرگزاری تسنیم: مرکز عملیات اورژانس نپال تاکید کرده است که تعداد تلفات ناشی از زلزله سهمگین هفته گذشته این کشور به بیش از ۷۰۴۰ نفر رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپاتنیک، مرکز عملیات اورژانس نپال اعلام کرده است که تاکنون بیش از 14398 نفر بر اثر زمین لرزه اخیر در این کشور زخمی شده اند و تعداد کشته های این حادثه مرگبار نیز به بیش از 7040 نفر رسیده است.

هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی 7.8 ریشتر در 82 کیلومتری جنوب غرب کاتماندو پایتخت نپال به وقوع پیوست. این زلزله در کشورهای همسایه از جمله هند، بنگلادش، چین و بوتان نیز احساس شده است.

هنوز عملیات جستجوی اجساد و نجات یافتگان احتمالی ادامه دارد. دسترسی تیم های امداد و نجات به مناطق کوهستانی و روستاهای واقع در این مناطق بسیار سخت گزارش شده است.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 600 هزار واحد مسکونی در جریان زلزله نپال از بین رفته است. از روز شنبه هفته گذشته تاکنون بسیاری از مردم نپال از ترس وقوع زلزله در فضاهای باز می خوابند.

وزیر دارایی نپال نیز تاکید کرد که برای بازسازی خانه های ویران شده از زلزله اخیر به بیش از 2 میلیارد دلار منابع مالی نیاز خواهد بود.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است که بیش از 8 میلیون نفر از زلزله نپال آسیب دیده اند و حداقل 2 میلیون نفر طی 3 ماه آینده به کمک های دارویی، مواد غذایی و آب آشامیدنی و سالم نیاز خواهند داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان