توافق اولیه ایران و ترکیه برای ساخت فیلم «مولانا»


توافق اولیه ایران و ترکیه برای ساخت فیلم «مولانا»

خبرگزاری تسنیم: روز گذشته امیر سمواتی تهیه‌کننده سینمای ایران و تولگا چلین کانات تهیه‌کننده سینمای ترکیه برای پروژه سینمایی «مولانا» که گفته‌ می‌شود حدود ۵میلیون دلار هزینه می‌برد؛ به توافق اولیه رسیدند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، روز گذشته و در حاشیه بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر، امیر سمواتی تهیه کننده سینمای ایران و تولگا چلین کانات تهیه کننده سینمای ترکیه، در هتل آزادی تهران برای ساخت فیلم سینمایی «مولانا» مذاکره کردند و به تفاهم‌ اولیه رسیدند.

مذاکرات تکمیلی در مورد تولید مشترک ایران و ترکیه با موضوع زندگی مولانا جلال‌الدین بلخی، در استانبول ترکیه انجام می‌شود.

تولگا چلین کانات، تهیه‌کننده، کارگردان و مدیر شرکت «دانیشمان مدیا»، فروردین ماه امسال نیز با حضور در محل رایزنی فرهنگی ایران در ترکیه، با ارایه گزارشی از فعالیت‌های خود در زمینه تهیه‌کنندگی و ساخت فیلم «مولانا»، گفت: مدتهاست که روی پروژه سینمایی «مولانا» در حال تحقیق هستم و سناریوهایی را نیز تهیه کرده‌ام؛ اما با توجه به مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی که بین ایران و ترکیه وجود دارد، قصد دارم این فیلم، محصول مشترک ایران و ترکیه باشد.

وی در ادامه گفت: قصد ما این است که این فیلم در حد استانداردهای هالیوود باشد و برای این کار می‌توانیم با برخی از بازیگران بین‌المللی برای نقش‌آفرینی در این فیلم استفاده کنیم.

چلین کانات، افزود: هزینه ساخت چنین فیلمی حدود 5 تا 6 میلیون دلار است. ما توانایی تأمین 3 تا 4 میلیون دلار آن را داریم و انتظار داریم که باقی هزینه‌ها نیز از طرف ایران تأمین شود.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران