سازمان محیط زیست با فعالیت معدن مس طارم مخالفت کرد


سازمان محیط زیست با فعالیت معدن مس طارم مخالفت کرد

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به منتفی شدن فعالیت معدن مس طارم گفت: سازمان مرکزی با فعالیت معدن مس طارم مخالفت کرده است.

قربانعلی محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به جلسات تخصصی برگزار شده با کمیته‌های ذیربط با حضور کارشناسانی از سازمان محیط زیست اظهار داشت: به منظور حفظ و حراست از محیط زیست صدور مجوز برای فعالیت معدن مس طارم از سوی سازمان مرکزی ممنوع شد.

وی با بیان اینکه مردم بازرسان افتخاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان هستند، تصریح کرد: از مردم تقاضا  داریم تا در صورت مشاهده هر گونه آلایندگی واحدهای صنعتی مراتب را به شماره 1540 این اداره کل گزارش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان ابراز کرد: مردم مطوئن باشند که گزارش‌های مردمی وصول شده از همان ساعات اولیه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح نخستین آزمایشگاه معتمد محیط زیست در ابهر افزود: دو پروژه زیست محیطی آزمایشگاه معتمد محیط زیست فناوران زیست کره و سیستم پایش آنلاین در 9 پارامتر شرکت ریخته گری آلومینیوم ایران خودرو به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک افتتاح و به بهره برداری رسید.

محمدپور ابراز کرد: استان زنجان تنها استان کشور است که آزمایشگاه معتمد زیست محیطی در آن به بهره‌برداری رسید.

اداره محیط زیست در سلطانیه راه‌اندازی می‌شود

وی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان بحث راه‌اندازی نمایندگی یا اداره محیط زیست شهرستان سلطانیه را از طریق سازمان مرکزی و سازمان مدیریت کشور با جدیت پیگیری می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه صدور اخطاریه وظیفه قانونی ادارات تابعه سازمان محیط زیست است، افزود: در روزهای اخیر 18 اسلحه غیرمجاز، 73 اسلحه مجاز، انواع فشنگ، تفنگ سرپر و ساچمه‌ و 167 قطعه سنجاب ایرانی در استان زنجان کشف و ضبط شده است.

پرداخت 300 میلیون ریالی متخلفان حیات وحش

وی تصریح کرد: متخلفان در سال 93، 300 میلیون و 400 هزار ریال بابت ضرر و زیان وارد کردن به حیات وحش پرداخت کردند.

محمدپور خاطرنشان کرد: سال قبل 120 میلیون و 900 هزار ریال از طرف متخلفان در حق دولت وصول شده است.

وی با اشاره به برخورد با 197 شکارچی متخلف در استان زنجان افزود: نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان به صورت شبانه روزی تمامی مناطق را تحت کنترل خود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در هفته زمین پاک توسط این اداره کل به تسنیم گفت: نزدیک به 30 برنامه به مناسبت هفته زمین پاک در زنجان اجرا شده است.

تشکل‌های مردم نهاد مورد حمایت محیط زیست هستند

وی با بیان اینکه زنجان از جمله پیشروترین استان کشور در بحث ارتقا فرهنگ زیست محیطی است، گفت: تشکل‌های مردم نهاد فعال در استان زنجان مورد حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست هستند.

محمدپور با اشاره به تلاش‌های یکی از سازمان های مردم نهاد در زمینه حفظ محیط زیست اظهار داشت: تشکل مردمی نگین سبز خدابنده با 6 هزار عضو از سوی مقام عالی سازمان مرکزی تجلیل شده است که این موضوع مهمی برای دوستداران محیط زیست است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های فرهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان برگزاری کلاس‌های HSE برای واحدهای صنعتی، برگزاری کلاس‌های ذیربط برای دهیاران و سایرین به منظور ارتقا سطح آگاهی و ایجاد فرهنگ حفظ محیط زیست در بین جوامع محلی و برگزاری این دوره‌ها برای دانش آموزان مقاطع مختلف بوده است.

مدرسه زیست محیطی در زنجان افتتاح می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: به مناسبت هفته محیط زیست مدرسه زیست محیطی در زنجان افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان استان زنجان جزو استان‌های پیشرو کشور در بحث مبارزه با شکار غیرمجاز حیات وحش بوده است.

محمدپور با اشاره به اجرای عملیات برخورد با متخلفان به صورت فرااستانی یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان به تسنیم گفت: همکاران ما در مرکز شهر تهران و کرج با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی با متخلفان و شکارچیان غیرمجاز برخورد کردند.

تابلو نمایشگر شهری در نقطه پرتردد زنجان نصب می‌شود

وی با اشاره به فعالیت 2 ایستگاه پایش در زنجان و یک ایستگاه دیگر در ابهر به صورت 24 ساعته افزود: در هفته محیط زیست تابلو نمایشگر شهری با قابلیت بررسی 16 پارامتر در نقطه پرتردد زنجان که مورد تایید شهرداری نیز هست، نصب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه گزارش عملکرد دستگاه‌های استان زنجان به سازمان ارسال می‌شود، افزود: در بحث مدیریت سبز یعنی استفاده بهینه دستگاه ها از انرژی و آب، گزارش این اداره کل مبنی بر چگونگی استفاده دستگاه های استان از منابع یاد شده تهیه و به سازمان محیط زیست کشور ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان محیط زیست نیز پس از دریافت گزارشات یاد شده تمامی استان‌ها آن را در اختیار دولت قرار می‌دهد.

گفت‌وگو از لیلا محمدی

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon