دریاچه پرسیس در قزوین احداث می‌شود


دریاچه پرسیس در قزوین احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت قایقرانی استان قزوین گفت: دریاچه پرسیس با ۵۰ هکتار زمین در ضلع غربی شهرک مهرگان احداث می‌شود.

مهرداد کاویانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، اظهار داشت: دریاچه پرسیس استانداردترین استخر در سراسر کشور است که در شهرک مهرگان احداث می‌شود.

وی افزود: دریاچه پردیس با طول دو هزار و 200 متر و عرض 100 متر استانداردترین دریاچه قایقرانی در تمام کشور است.

رئیس هیئت قایقرانی استان قزوین با بیان اینکه دریاچه پرسیس در قزوین احداث می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر قایقرانان استان فضای مناسبی برای تمرین ندارند و در دریاچه‌های طبیعی استان که مخاطرات مختص خود را دارد، تمرین می‌کنند.

کاویانفر با اشاره به اینکه قزوین تاکنون در بحث استعدادیابی ضعیف عمل کرده است، عنوان کرد: به سبب مشکلاتی همچون نبود دریاچه و امکانات مناسب قزوین نتوانسته آنطور که باید در بحث استعدادیابی ورود کند، زیرا اداره‌کل ورزش و جوانان قزوین باید از هر استخری که در اختیار دارد، 6 سانس به ورزش‌های آبی تخصیص دهد که تاکنون متاسفانه این اتفاق انجام نشده است.

وی با بیان اینکه گام‌های اولیه احداث دریاچه پرسیس برداشته شده است، تصریح کرد: سرمایه‌گذار برای احداث دریاچه 50 هکتاری در قزوین ورود پیدا کرده و موافقت‌های اولیه از فدراسیون قایقرانی و اداره‌کل ورزش و جوانان استان گرفته شده است و تنها بحث ضمانت اجرایی مانده که امیدواریم به زودی این بحث نیز انجام شود.

رئیس هیئت قایقرانی استان قزوین با بیان اینکه 50 بانوی قایقران در قزوین پارو می‌زنند، گفت: در حال حاضر 10 مربی و 10 داور در قزوین فعالیت می‌کنند که امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب این رشته جذاب را در قزوین ساماندهی‎ کنیم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon