کلیه سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان تقریباً ساماندهی شدند

کلیه سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان تقریباً ساماندهی شدند

خبرگزاری تسنیم: معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: بالغ بر ۹۰درصد اطلاعات هویتی مالکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت در سامانه اپراتورها ثبت شده و با در نظر گرفتن اینکه ممکن است برخی شماره‌ها خاموش باشد، ساماندهی سیم‌کارت‌ها در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، سیم‌کارت‌های فاقد هویت ملی بعد از اعلام چندین باره اپراتورها مبنی بر ارسال کد ملی مالکان جهت ثبت در سامانه مرکزی، رفته رفته قطع یا قطع یک‌طرفه شد و اکنون سیم‌کارتی وجود ندارد که کد ملی مالک آن وجود نداشته اما وصل باشد.

این موضوع را غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با تسنیـم تأکید کرد و گفت: تاکنون هر سیم‌کارت بدون هویتی وجود داشته، در راستای ساماندهی، نظم‌بخشی و نظارت بیشتر بر حوزه ارتباطات قطع شده است.

وی عنوان کرد: از نیمه دوم سال گذشته توسط رسانه‌ها و پیامک به مشترکان هر اپراتور اعلام کردیم که کد ملی خود را به شماره‌های اعلامی از سوی اپراتورها جهت رجیستر شدن ارسال کنند در حالی که تا پیش از سال جدید و طی هشدارهای مکرر بالغ بر 90 درصد مشترکان سیم‌کارت‌های بی‌هویت اقدام به انجام این کار کردند اما برخی نیز اطلاعات خود را نفرستادند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: آن قبیل مشترکانی که اطلاعات خود را نفرستادند، سیم‌کارت‌شان قطع شد تا با مراجعه به دفاتر امور مشترکان اپراتورها اقدام به ثبت اطلاعات خود کنند. در این صورت سیم‌کارت‌شان مجدداً وصل می‌شود.

او درباره اظهار تعداد مشترکان سیم‌کارت‌های بدون هویت اپراتورها در گام اول طفره رفت و بعد از آن تنها به وجود بیش از 900هزار سیم‌کارت بی‌هویت بسنده کرد.

داداش‌زاده البته این را هم گفت که ممکن است برخی از سیم‌کارت‌های قطع شده کنونی، عملاً خاموش بوده یا مالکان از آنها استفاده‌ای نمی‌کنند؛ با این حساب و در نظر گرفتن این فرضیه می‌شود گفت که سیم‌کارت بی‌هویتی در شبکه اپراتورها نیست.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه
آسیاتک