احیای ولایت فقیه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران است


احیای ولایت فقیه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری تسنیم: مرجع عالیقدر جهان تشیع با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر پایه سه رکن اسلام، مردم و ولایت فقیه پیروز شد، گفت: احیای ولایت فقیه دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیتاللهالعظمی حسین نوریهمدانی صبح امروز در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان یزد اظهار داشت: یکی از روایاتی که در احادیث با تاکید و تکرار ذکر شده، مسئله شناخت زمان است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت زمان به معنی شناخت حوادث و رخدادهای زمان، مردم، نقشه‌های دشمن، دوستان، ارزیابی و ریشه‌یابی حوادث و رخدادهایی که در آن زمان محقق شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: قرآن کریم مربوط به همه زمان‌هاست و در هر زمانی قرائت شود، ویژگی‌های مردم همان زمان را بیان می‌کند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع عنوان کرد: در قرآن کریم 43 مرتبه کلمه استکبار با مشتقات و 13 مرتبه استضعاف به کار رفته که نشان دهنده این که بشر از ابتدا با فاجعه استکبار و سلطه‌گران روبرو بوده است.

نوری همدانی خاطرنشان کرد: در سال 41 و 42، در قم فریادی برخواست که "ای علمای اسلام به داد اسلام برسید، ای علمای قم به داد اسلام برسید، ای علمای نجف به داد اسلام برسید، والله گناه کار است کسی که فریاد نزند".

وی افزود: این صدا از قم برخواست و دشمنانی که در استبداد و استکبار گام برمی‌داشتند و قرن‌ها مردم مسلمان را زیر چتر استبداد و استکبار نگاه داشته بودند، حس کردند این حرکت حرکت پرجوش و خروشی است چرا که شخصیت کسی که این کلمات را می‌گفت از لحاظ شجاعت، عبادت و اخلاص، فقاهت و علم و تمام زمینه‌ها برتر بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: آنها تمام تجهزیات و توان خود را به کار گرفتند که این صدا را آرام کنند اما به لطف خدا این صدا روز به روز قوی‌تر و رساتر شد.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع تاکید کرد: در آن زمان از اسلام چیزی باقی نمانده بود و عده‌ای فکر می‌کردند که اسلام فقط نماز خواندن و روزه گرفتن بود، در این اسلام فرهنگ جهاد و شهادت و اسلام ستیزی هیچ جایی نداشت.

نوری همدانی ادامه داد: شاید هنوز هم بسیاری از افراد عمق و تاثیر این انقلاب را به درستی درک نکرده‌اند و همین موضوع ضرورت زمان‌شناس بودن را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: رکن اصلی انقلاب در سه چیز است که نخستین آن اسلام است، اسلام ناب و اسلام محمدی(ص) را به حاشیه رانده بودند که انقلاب اولین کارش آوردن این اسلام ناب به درون جامعه و زندگی مردم بیاورد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: ما اسلام و ارزش‌های اسلامی را با همه ابعاد باید شناخته و در زندگی پیاده و اجرا کنیم.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع گفت: دومین رکن انقلاب مردم هستند، مردم را نباید کم شمرد، مردم جایگاه بسیار بالایی دارند، پیامبران هم در طول تاریخ ابتدا مردم را با خود همراه می‌کردند و بعد به سراغ نمرودها و فرعون‌ها می‌رفتند.

نوری همدانی با بیان خاطراتی از چگونگی وقوع حادثه 19 دی قم، با اشاره به اینکه استکبار می‌خواست جدیت مردم ایران را در زمان تبعید امام خمینی(ره) محک بزند این کار را کرد، به بیان شعری که در ارتباط با نقش مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی ایران سروده پرداخت.

 وی سومین رکن انقلاب را ولایت فقیه دانست و گفت: در اسلام شکل حکومت این است که در راس حکومت باید یا پیامبر و یا امام معصوم باشد و اگر امام معصوم حضور نداشتند یک نفر جانشین و نائب امام زمان باید در راس حکومت باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این جانشین شاهان ظالم دوران مختلف شاهنشاهی نبودند بلکه ولایت فقیه است که مردم را به سمت خدا هدایت کنند.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع بیان کرد: یکی از نکات مهم در ارتباط با انقلاب، خدماتی است که خانم‌ها همانند مردان در پیروزی انقلاب و حفاظت از آن ایفا کردند، سهم خانم‌ها در انقلاب از آقایان بیشتر است.

وی گفت: در زمان طاغوت، مردم از ستم‌های شاهنشاهی به ستوه آمده بودند و با پیروی از امام خمینی(ره) دست استبکار را از این کشور کوتاه کردند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزود: ولایت فقیه یکی از دستاوردهای بزرگ این انقلاب است که به وسیله امام خمینی(ره) احیا شد و سبب ایجاد یک حکومت اسلامی در جهان شد.

جدیت دشمنی استکبار با ایران همانند جنگ تحمیلی است

مرجع عالیقدر جهان تشیع اظهار داشت: امروز ما دشمنان کینه‌توزی داریم، همان‌هایی که در جنگ تحمیلی به صدام کمک کردند امروز آرام ننشسته‌اند، ما باید همیشه آمادگی فکری، فرهنگی، نظامی، اقتصادی، روحی و همه نوع آمادگی را باید داشته باشیم.

نوری همدانی عنوان کرد: امروز آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مسند ولایت فقیهی به خوبی این نظام را حفاظت کرده‌اند، این کم نیست که پس از انقلاب اسلامی ایران ایشان توانسته‌اند کشتی انقلاب را در این دریای متلاطم هدایت کنند.

خداوند در سه جای قرآن می‌فرماید که آنچه به شما داده‌ایم با قوت نگاه دارید، این انقلاب هم هدیه‌ای از خداست که باید آن را به قوت نگاه داریم.

مدیران خدمت به مردم را برای خود ارزش بدانند

وی خطاب به مدیران، گفت: امام تاکید داشتند که به این مردم خدمت کنید و خدمت به آن‌ها فراموش شما نشود، این مردم را قدردانی کنید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم عنوان کرد: تمام زحمت این انقلاب به دوش مردم عادی بوده و همه وسایلی که مسئولان امروز در اختیار دارند توسط این مردم برای آنها فراهم شده است پس باید خدمت به این مردم را غنیمت شمرد.

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع گفت: خدمت به مردم فضیلت و ثواب بسیاری دارد و باید مورد توجه باشد اما بعضی از ادارات وقتی مردم می‌آیند با آنها تند رفتار می‌کنند و می‌گویند جلسه داریم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon