فانی: برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در مرداد ماه

فانی: برگزاری آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش در مرداد ماه

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش‌وپرورش گفت:‌ در طرح جدید رتبه بندی میزان فوق العاده شغل معلمان بیشتر از طرح قبلی است همچنین آزمون استخدامی آموزش و پرورش برای جذب ۵ هزار نیرو مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در مراسم «سپاس معلم» که امروز در دبیرستان دخترانه شاهد فجر برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص تفاوت‌های میان طرح رتبه بندی فعلی با طرح قبلی اظهار داشت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری در طرح جدید رتبه‌بندی میزان فوق‌العاده شغل معلمان بیشتر از طرح قبلی است و مصوبه دولت را نیز دارد.

وی افزود:‌در طرح جدید معلمان در چهار رتبه پایه، ارشد، خبره و عالی قرار می‌گیرند. هم‌اکنون انتقاداتی به طرح رتبه بندی مطرح می‌شود که این انتقادات بر اساس کتابچه‌ای است که در دولت قبل تهیه شده بود.هنوز شاخص‌های رتبه‌بندی مشخص نشده، اما کلیات شاخص‌ها براساس وظایف و شایستگی‌های معلمی تدوین خواهد شد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس نباید طرح رتبه‌بندی را تصویب کند، بیان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری نیازی به قانون مجلس نیست.

وزیر آموزش‌وپرورش درخصوص استخدام در آموزش‌وپرورش گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده مجوز استخدام 5هزار نفر مطابق با ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان اخذ شد و امیدواریم تا حداکثر اواسط خردادماه دستورالعمل آن صادر شود. آزمون استخدامی نیز مردادماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی درخصوص انتقال نیروهای مازاد آموزش‌وپرورش به سایر دستگاه‌ها عنوان کرد: فرآیند انتقال در هر دستگاهی از جمله آموزش و پرورش در صورت داشتن نیروی مازاد و طبق خواست دستگاه طرف مقابل و رضایت نیرو انجام می‌شود. این انتقال نیرو دارای مصوبه شورای عالی اداری است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بیمه طلایی فرهنگیان گفت: در حال حاضر چهار بسته متنوع بیمه برای فرهنگیان در نظر گرفته شده و به منظور نظرخواهی از آنها به استان‌ها ابلاغ شده و بدین‌وسیله این امکان برای فرد فراهم شده که از میان این بسته‌ها انتخاب کند. بر این اساس نیمی از هزینه بیمه طلایی توسط دولت و مابقی توسط فرهنگیان تامین می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon