معترضان بالتیمور خواستار توقف رفتار وحشیانه پلیس شدند


معترضان بالتیمور خواستار توقف رفتار وحشیانه پلیس شدند

خبرگزاری تسنیم: صدها نفر از مردم معترض بالتیمور خواستار توقف وحشی‌گری‌های پلیس در این منطقه شدند و «امنیت» را فریاد زدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مرگ یک سیاه‌پوست دیگر در آمریکا بر اثر رفتار وحشیانه پلیس موجب تشدید اعتراضات مردمی شده است. مردم بالتیمور پیش از این خواستار تحقیقات قضایی در خصوص مرگ این سیاه‌پوست شده بودند.

کشتار سیاه‌پوستان توسط مأموران پلیس آمریکا و رفتار تبعیض آمیز و نژادپرستانه پلیس موجب شعله‌ور شدن آتش اعتراضات در سراسر آمریکا شده است.

به‌دنبال متهم شدن 6 مأمور پلیس به دست داشتن در قتل فردی گری، مردم بالتیمور شب گذشته با برپایی تظاهرات به جشن و پایکوبی پرداختند و مقررات منع آمد و شد را در هم شکستند.

با بازگشت آرامس نسبی به شهر بالتیمور، فرماندار مریلند از ساکنان بالتیمور خواست تا آرامش و صلح را حفظ کنند.

آنتونی باتس رئیس پلیس بالتیمور نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: امید من این است که همراه با یکدیگر برای دستیابی به سطح جدیدی از مشارکت در همه بخشهای جامعه، تلاش کنیم.

یک زن 25ساله آمریکایی که در تظاهرات شب گذشته شرکت کرده بود به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می‌خواهیم وحشی‌گری پلیس را متوقف کنیم. این روند ناامید کننده است. ما خواستار صلح هستیم.

آنتونی باتس رئیس پلیس بالتیمور به این مسئله اذعان کرده است که فردی گری شهروند سیاه‌پوست 25ساله آمریکایی که 12 آوریل در جریان بازداشت توسط مأموران پلیس در بالتیمور به‌شدت از ناحیه گردن زخمی شد، نیاز به درمان پزشکی داشته است.

فردی گری 19 آوریل یعنی یکشنبه 2 هفته پیش در بازداشتگاه پلیس بالتیمور بر اثر شدت جراحات واردشده، جان خود را از دست داده است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان