کری: آمریکا برای آغاز گفتگوهای صلح بین دولت و حوثی‌ها دریمن کار می‌کند

کری: آمریکا برای آغاز گفتگوهای صلح بین دولت و حوثی‌ها دریمن کار می‌کند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به همراه عربستان، امارات و سازمان ملل برای آغاز گفتگوهای صلح بین حوثی ها و دولت یمن در حال تلاش هستند.

خبرگزاری تسنیم- وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد به همراه عربستان، امارات و سازمان ملل برای آغاز گفتگوهای صلح بین حوثی ها و دولت یمن در حال تلاش هستند.

جان کری که در بین خبرنگاران در سریلانکا صحبت می کرد افزود آمریکا برای کمک به یافتن راه حلی مسالمت آمیز و از طریق سازمان ملل به سختی تلاش کرد.

وزیر خارجه آمریکا در حالی سخن از تلاش برای پایان دادن به بحران یمن کرده است که چندین نشست  شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن با کارشکنی کشورهای عربی و آمریکا بی نتیجه پایان یافته و حملات هوایی جنگنده های سعودی به زیرساخت های این کشور فقیر همچنان قربانی می گیرد.

همچنین هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل متحد در یمن درباره پایان یافتن ذخیره سوختی و مواد غذایی در این کشور هشدار داد و گفت: زیر ساخت های یمن ظرف چند روز آینده فرو می پاشد.

جنبش انصارالله یمن نیز روز گذشته در نامه‌ای به «بان کی مون» خواستار دخالت فوری سازمان ملل برای پایان دادن به جنایت‌های آل‎سعود در این کشور شد.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان