نرخ رشد اقتصادی پایین و بیکاری بالا بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپاست


نرخ رشد اقتصادی پایین و بیکاری بالا بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپاست

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اروپایی نرخ رشد اقتصادی پایین و بیکاری بالا را بزرگترین چالش‌های اتحادیه اروپا دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "یان کلود یونکر" رئیس کمیسیون اروپایی در گفتگو با روزنامه "راینیشن پست" آلمان درباره حوادث دلخراش غرق شدن پناهندگان غیر قانونی در دریای مدیترانه و اینکه بروکسل و کشورهای عضو چه اقداماتی را برای جلوگیری از این مسئله باید انجام دهند گفت: تراژدی های اخیر در دریای مدیترانه همه ما را تحت تاثیر قرار داده است. این مسئله  نه تنها بیانگر ناپایداری ها در کشورهای همسایه ماست بلکه یک تجدید درخواست برای یک ایفای نقش فوری مشترک در این راستا است. زندگی هر انسانی هم که این گونه به خطر می افتد باز هم زیاد است. بنابراین دیگر وضعیت موجود یک گزینه نیست. تمام اتحادیه اروپا وظیفه انسانی و اخلاقی برای اقدام کردن در این راستا دارند. بیش از لفاظی ما نیاز به عمل داریم.

یونکر در بخش دیگری از این گفتگو خواستار همبستگی واقعی اروپایی برای پذیرش پناهندگان شد و گفت: ما در کنار اقدامات کوتاه مدت همچنین به یک رویکرد جامع و قوانین بهتر برای مهاجرت های قانونی نیاز داریم. من می توانم به شما اطمینان دهم که کمیسیون این مسئله را در هفته های آینده در پیش خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نرخ رشد اقتصادی پایین و بیکاری بالا در اروپا بزرگترین چالش های این اتحادیه است. پاسخ ما به این مسائل تنظیم یک مثلث متعادل از طرح بودجه، اصلاحات ساختاری و سرمایه گذاری است.

یونکر در بخش دیگری از این گفتگو همچنین به مسئله یونان پرداخته و گفت: یونان هنوز یک راه طولانی را در پیش رو دارد. ما هنوز شفاف سازی لازم درباره تصمیمات اصلاحی را نداریم، اما روند (حل بحران) در مسیر درستی قرار دارد. آنچه که من در شرایط فعلی می توانم بگویم این است که هیچ ورشکستگی دولتی در یونان وجود نخواهد داشت. یونان یک بخش جدایی ناپذیر منطقه یورو هست و باقی می ماند. اما در مقابل از آتن انتظار می رود که به توافق های انجام شده با گروه یورو پایبند باشد.

وی همچنین گفت: من می خواهم مسئولیت هایی که از طریق قراردادهای اروپایی به ما داده شده است را برای جلب حمایت انسان ها به کار گیرم. هر مسئله‌ای در اروپا را نباید اتحادیه اروپا حل کند.

یونکر همچنین تصریح کرد که من می توانم به شما اطمینان دهم دورانی که در آن اتحادیه اروپا در هر چیزی و هر اموری از کشورهای عضو دخالت می کرد تحت کمیسیون من وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان