طرح استانی‌شدن انتخابات محاسن و ابهاماتی دارد

طرح استانی‌شدن انتخابات محاسن و ابهاماتی دارد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس همانند دیگر طرحها تا زمان نهایی شدن تمامی جزئیات نمی‌توان در خصوص آن قضاوت کرد، اما هم دارای محاسنی است و هم دارای ابهاماتی که باید در بررسی جزئیات به آن نقاط مبهم پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس همانند دیگر طرحها تا زمان نهایی شدن تمامی جزئیات نمی‌توان در خصوص آن قضاوت کرد، اما این طرح هم دارای محاسنی است و هم دارای ابهاماتی که باید در بررسی جزئیات به آن نقاط مبهم پاسخ داده شود.

وی در ادامه گفت: اگر انتخابات مجلس استانی شود آثار مثبتی بر نتیجه انتخابات خواهد داشت، به‌عنوان نمونه دید نمایندگان دیگر محدود به شهر نیست و کلان‌نگر و ملی‌نگر خواهند شد، از طرفی افراد پخته و برخاسته از حزب وارد مجلس می‌شوند که این سبب ارتقای سطح مجلس است.

عضو هیئت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه هر دو مدل انتخابات دارای نقاط ضعف و قوت است، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مثبت این طرح تقویت تحزب و نقش احزاب در تصمیمات کلان کشور است؛ دیگر نمایندگان بدون برنامه وارد مجلس نشده و یک تیم حزبی چه قبل و چه بعد از انتخابات نماینده را پشتیبانی می‌کند.

سبحانی‌نیا با بیان اینکه انتخابات مجلس نیازمند یک بازنمایی و تجدید نظر کلی است، ابراز کرد: باید روش و مکانیزم انتخابات در کشور اصلاح شود لذا این حرکت در صورت تصمیم گیری و نهایی شدن طرح و عملیاتی شدن بر مبنای قانون می‌تواند راهگشای مشکلات کشور باشد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon