رونمایی از سمفونی «پیروزی» به مناسبت سالروز «آزادسازی خرمشهر»

رونمایی از سمفونی «پیروزی» به مناسبت سالروز «آزادسازی خرمشهر»

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از رونمایی سمفونی پیروزی به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موذنی، معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، از رونمایی سمفونی پیروزی به مناسبت سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد که در همین تاریخ برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد ضمن تاکید بر لزوم اهمیت کیفی و محتوایی این اثر، اظهار داشت: در رابطه با خواننده و شاعر این قطعه موسیقیایی فاخر باید اهتمام ویژه ای لحاظ شود.

حجت الاسلام و المسلمین موذنی با بیان اینکه سمفونی پیروزی، سوم خرداد ماه 94، همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر رونمایی می شود، ادامه داد: پس از انجام مذاکرات در خصوص تعیین شاعر و ترانه سرای قطعات چهارگانه سمفونی پیروزی، عبدالجبار کاکایی با در نظر گرفتن تعهد و تخصص در زمینه ترانه سرایی برای این کار انتخاب شده است.

مجید انتظامی، سازنده سمفونی پیروزی نیز در خصوص این کار گفت: این اثر فاخر به مراحل پایانی ساخت خود رسیده و آماده ضبط نهایی است.

سمفونی‌های «ایثار» و «مقاومت» از ساخته‌های مجید انتظامی، آثاری هستند که در تاریخ موسیقی کشور جایگاهی بلند و ماندگار پیدا کرده‌اند. انتظامی در تولید و اجرای این آثار از همراهی نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، گروه کر و شاعرانی چون مسعود هوشمند، ساعد باقری و پرویز بیگی حبیب‌آبادی بهره برد و توانست با همراهی کلام و موسیقی، دو واژه «ایثار» و «مقاومت» را در قالب هنر ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران