راهکارهای عملیاتی برای کاهش سرانه بیماری در کشور ارائه شود


راهکارهای عملیاتی برای کاهش سرانه بیماری در کشور ارائه شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز نگرانی از افزایش سرانه بیماری در کشور گفت:باید راهکارهای کاهش سرانه بیماری در کشور ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین قدیانی بعد از ظهر امروز در بازدید از مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل اظهار داشت: مرکز درمان ناباروری قفقاز کمک شایانی به تامین سلامت جامعه و رفع مشکل زوج‌های نابارور می‌کند.

قدیانی بیان کرد: با توجه به افزایش میزان ناباروری در جامعه، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی باید با تدوین برنامه‌های پیشگیرانه در راستای کاهش میزان ناباروری اقدام کند تا جلوی این رشد در کشور گرفته شود چرا که هزینه‌ درمان ناباروری به مراتب بیشتر از هزینه پیشگیری از آن است.

وی با بیان اینکه ثمره تلاش جوانان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری در جامعه مشهود است، افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان مولود بعد از انقلاب، انگیزه خدمت دارد و اقدام این نهاد در رفع مشکل درمان ناباروری جامعه، کاری ارزشمند است.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان اینکه طب سنتی اثرات خوبی در درمان بیماری‌ها دارد، بر تقویت باور و اعتماد عمومی به طب سنتی و شناساندن جایگاه طب سنتی در کشور که در حال حاضر مغفول مانده‌است، تأکید کرد.

وی تصریح کرد: مسئله این است ما چگونه می‌توانیم این فرایند علمی را سازماندهی کرده، نواقص طب مدرن را با استفاده از طب سنتی جبران و رابطه بین این دو را تحکیم کنیم تا فضای خالی کار در طب سنتی ترمیم شود.

قدیانی بیان کرد: امروزه شهرهای بزرگ به طب سنتی روی آورده‌اند اما متأسفانه این جریان اصلا مدیریت شده نیست و مسائل حاشیه‌ای و کلاهبرداری در این فضا اتفاق می‌افتد بنابراین برای مدیریت صحیح باید بین طب سنتی و طب مدرن پیوند زده شود و ظرفیت‌های طب سنتی نیز ساماندهی شود.

رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با ابراز نگرانی از افزایش سرانه بیماری در کشور گفت: انجام رادیولوژی در کشور 7 برابر شده که این میزان با کل اروپا برابری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه اقتصاد را به سلامت گره نزنیم، اظهار کرد: متأسفانه اقتصاد ما به سلامت گره خورده و نگاه متفاوتی در حوزه سلامت حاکم شده در حالی که نگاه ما باید نگاه اسلامی باشد و با رویکردی مطلوب در کنار حفظ حرمت، شأن و جایگاه پزشکان و درمان، این فضا را معتدل کنیم در غیر این صورت با فرایند موجود در بحث سلامت هر چه قدر هم پیشرفت کنیم، مشکلات حل نخواهد شد.

قدیانی با بیان اینکه حفظ سلامت در درجه نخست مهم‌تر از درمان است در حالی که امروزه درمان بر نگهداشت سلامت اولویت دارد خاطرنشان کرد: صدور پروانه بهداشتی برای مواد غذایی و خوراکی‌های مضر گواهی بر اولویت یافتن درمان بر سلامت است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon