جزئیاتی از آزادسازی منطقه استراتژیک میدعا


جزئیاتی از آزادسازی منطقه استراتژیک میدعا

خبرگزاری تسنیم: خبرنگار خبرگزاری تسنیم در سوریه جزئیات جدیدی را از آزادسازی منطقه استراتژیک میدعا در حومه دمشق از اشغال گروه‌های تروریستی اعلام کرد.

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم در دمشق،‌ نیروهای ارتش سوریه توانستند با بازپس‌گیری منطقه استراتژیک میدعا در غوطه شرقی در حومه دمشق و مزارع اطراف آن، امنیت را به این منطقه بازگردانند.

نیروهای ارتش سوریه با درهم کوبیدن آخرین مواضع گروه‌های تروریستی در میدعا، آخرین گذرگاه تروریست‌ها از شهر دوما به‌سمت الضمیر در حومه دمشق را بستند.

یک منبع نظامی سوری به تسنیم گفت نیروهای ارتش به تعقیب تروریست‌هایی که زیر آتش سنگین به روستاهای مجاور می‌گریختند، پرداخته شمار زیادی از آنها را کشتند یا زخمی کردند که از جمله تروریست‌های کشته شده می‌توان به‌ "خالد قلاع" یکی از سرکردگان میدانی گروه‌های تروریستی اشاره کرد.

اهمیت آزادسازی شهرک میدعا به این دلیل است که یکی از گذرگاه‌های اصلی برای انتقال مهمات و تجهیزات به تروریست‌ها به شمار می‌رود، همچنین این عملیات، یک موفقیت راهبردی برای ارتش سوریه در عمق غوطه به شمار می‌رود که به پیشروی سریع به‌سوی مناطق دیگر غوطه شرقی و تنگ شدن روزافزون حلقه محاصره تروریست‌ها کمک می‌کند، سیطره بر این منطقه همچنین یک عامل روانی و روحی قلمداد می‌شود، زیرا گروه‌های تروریستی، میدعا و مناطق اطراف آن را یک قلعه و دژ مستحکم قلمداد می‌کردند که به‌زعم آنها، ارتش سوریه نمی‌تواند به‌سوی آن پیشروی کند.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه به پیشروی در مناطق اطراف میدعا ادامه و تجمعات و مخفیگاه‌های تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند.

از سوی دیگر منابع سوری از کشته و زخمی شدن ده‌ها تروریست در نبرد بازپس‌گیری میدعا خبر داده‌اند که میان آنها شمار زیادی از سرکردگان نظامی و میدانی هم به چشم می‌خورند.

انتهای پیام/ر*

 

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی