عوامل بروز ناباروری در اردبیل بررسی شود


عوامل بروز ناباروری در اردبیل بررسی شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: با توجه به بالا بودن میانگین ناباروری در استان اردبیل در مقایسه با سایر استان‌های کشور بررسی عوامل بروز ناباروری در اردبیل ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، رامز نصیری صالح بعد از ظهر امروز در جریان بازدید رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور از مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل اظهار داشت: تاکنون بیش از 5 هزار زوج نابارور در مرکز درمان ناباروری قفقاز پذیرش شده‌اند که درمان 270  زوج نابارور در این مرکز موفقیت‌آمیز بوده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: میانگین موفقیت درمان نازایی در مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نزدیک به 37 درصد است که با میانگین جهانی برابری می‌کند.

نصیری صالح با بیان اینکه نرخ ناباروری استان قابل توجه است، تصریح کرد: میانگین ناباروری در استان اردبیل بالاتر از سایر استان‌ها بوده که باید عوامل این امر بررسی و شناسایی شود.

وی انجام پژوهش‌های بنیادی مشترک با بسیج علمی کشور در حوزه سلامت و درمان را خواستار شد و افزود: با تأسیس پ‍ژوهشکده سلامت در استان اردبیل می‌توان علل ناباروری و میزان رشد آن در استان را بررسی و با ارائه مشاوره به زوج‌های جوان تا حد امکان از بروز نازایی پیشگیری کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دور از هر جناح سیاسی فعالیت می‌کند و حامی دولت و پیرو رهبری است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل با جمعیت چند هزار نفری دانشگاه‌های استان، ارتباط تنگاتنگی دارد به طوری که بیشتر پژوهشگران و فعالان فرهنگی این مجموعه، از بین قشر دانشجو هستند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon