شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف خلخال ۲۰ درصد افزایش یافت


شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف خلخال 20 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم:رئیس سازمان تبلیغات شهرستان خلخال گفت: شرکت‌کنندگان مراسم اعتکاف امسال شهرستان خلخال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام سیدمحسن محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خلخال اظهار داشت: برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در خلخال، برای برادران و خواهران معتکف در مساجد، برنامه طرح زلال احکام، ختم قرآن و سایر برنامه‌های فرهنگی را ارائه کرده‌ایم و امسال با رشد 20 درصدی طلاب حوزه علمیه جعفریه نسبت به سال گذشته مواجه بودیم.

وی تصریح کرد: 345 نفر در مساجد این شهر معتکف شده‌اند و مساجد حضرت صاحب‌الزمان(عج) و حضرت علی ابن ابیطالب(ع) برای بانوان و مسجد جامع برای برادران انتخاب شده و از این میزان شرکت کننده 76 نفر برادر و 269 نفر خواهران ثبت‌نامی را داشتیم.

امام جمعه موقت خلخال افزود: در زندگی نباید دعا را دست کم گرفت، راز و نیاز مربوط به رابطه فردی و خلوت دل با آفریدگار بوده و خلوت دل دعوتگر به توسعه و اقتدار است.

وی بیان کرد: دعا رابطه انسان با خدا، منهای همه چیز دیگر است و در دعا، روح آدمی که ذاتاً عبادتگر و ستایشگر شده و به مرحله رشد و کمال‌یابی خود می‌رسد و به همین دلیل سبب رشد و اقتدار خود و جامعه را فراهم می‌سازد.

محسنی با بیان اینکه هر سال شاهد برگزاری باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در کشور هستیم، گفت: سالانه شاهد شرکت و حضور پرشور جوانان در مراسم معنوی اعتکاف هستیم که این جوانان دستاوردهای مهم این نظام به شمار می‌آیند که با استفاده از دعا و ذکر صلوات به زنده نگهداشتن نام حضرت محمد(ص) در دنیا کمک کرده و ثابت می‌کنند که حضرت محمد(ص)، لطیف‌ترین و شریف‌ترین و نورانی‌ترین انسان جامعه بشری است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon