۱۰۰ درصد چای برداشت شده بهاره گیلان و مازندران درجه ۱ است


100 درصد چای برداشت شده بهاره گیلان و مازندران درجه 1 است

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان چای کشور، گفت: ۱۰۰ درصد چای برداشت شده بهاره گیلان و مازندران تا به امروز درجه ۱ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، محمدولی روزبهان شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چین برداشت چای بهاره از هشتم اردیبهشت ماه در گیلان و مازندران آغاز شده است، اظهار داشت: تا کنون یک‌هزار و 617 تن برگ سبز چای از کشاورزان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه ارزش میزان برگ سبز چای چای برداشتی مذکور بالغ بر سه میلیارد و 500 میلیون تومان است، افزود: هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک براساس مصوبه دولت، دوهزار و 180 تومان و درجه دو یک‌هزار و 210 تومان است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تمامی میزان برگ سبز چای خریداری شده تاکنون درجه یک بوده است، گفت: گیلان و مازنداران دارای 160 هزار خانوار چای‌کار فعال است.

روزبهان با تصریح بر اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال 100 هزار تن برگ سبز از باغات گیلان و مازندران برداشت شود، تصریح کرد: سازمان چای تاکنون با 116 کارخانه چای‌سازی برای خرید برگ سبز چای قرارداد بسته است.

وی با اشاره به مقدمات عقد قرارداد با سایر کارخانجات چای‌سازی گیلان و مازندران، خاطرنشان کرد: تا پایان هفته جاری تعداد قراردادهای سازمان چای با کارخانجات چایسازی به 165 کارخانه می‌رسد.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پنج هزار هکتار باغ‌های چای امسال هرس شد، افزود: هرس باغات، شخم وکودپاشی به موقع و همچنین نزولات جوی مناسب در سال زراعی جاری سبب کیفی شدن محصول برگ سبز چای برداشتی شده است.

روزبهان با اشاره به اینکه دو هزار هکتار باغ چای جدید در شمال کشور احیا شد، گفت: محصول تولید شده برگ سبز چای در ایران بدون سموم و کودهای کشاوری و به صورت کامل ارگانیک است.

وی با بیان اینکه کیفی‌سازی محصول تولید برگ سبز باغ‌های داخل کشور اولویت برنامه‌های سازمان چای است، خاطرنشان کرد: سازمان چای کشور با تأسیس صندوق توسعه چای و عضویت 25هزار و 500 چایکار اقدام عملی برای حمایت از چایکاران را اجرایی کرده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon