اعتراضات گسترده ضد نژاد پرستی به خیابان‌های تل‌آویو رسید+تصاویر


اعتراضات گسترده ضد نژاد پرستی به خیابان‌های تل‌آویو رسید+تصاویر

خبرگزاری تسنیم: تظاهرات هزاران نفر از یهودیان سیاهپوست در خیابان های شهر تل آویو در اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی و خشونت پلیس این رژیم باعث بسته شدن خیابان های اصلی شهر شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اعلام خبر تظاهرات هزاران نفری یهودیان سیاهپوست در تل آویو نوشت که این تظاهرات در راستای برگزاری فعالیت های اقلیت های اسرائیلی دارای اصالت اتیوپیایی علیه نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستی صورت گرفت و تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه پلیس سر داده و مخالفت خود با خشونت پلیس علیه یهودیان سیاهپوست را اعلام کردند و برخی از تظاهرات کنندگان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: در اروپا یهودیان کشته می شوند چون یهودی هستند و در اسرائیل یهودیان کشته می شوند چون سیاهپوست هستند.

 

پیوستن نظامیان ارتش اسرائیل به تظاهرات کنندگان

برخی سایت های اجتماعی نیز یک فیلم ویدیوئی را منتشر کردند که نشان می داد پلیس اسرائیل در منطقه «حولون» در نزدیکی تل آویو در حال کتک زدن یک سرباز ارتش اسرائیل اتیوپیایی الاصل است که لباس نظامی بر تن دارد.

بر اساس این گزارش، بیش از 120 هزار یهودی اتیوپیایی الاصل در اسرائیل مقیم هستند و اینها جزء آن دسته از یهودیانی هستند که اسرائیل طی سالیان گذشته یهودیت آنها را به رسمیت نمی شناخت و پس از اعتراف به یهودیت آنها در سال 1991 اجازه داده شد 80 هزار نفر از این یهودیان به اسرائیل مهاجرت کنند در حالیکه با مشکلات جدی برای ادغام شدن در جامعه اسرائیلی مواجه هستند و تا به امروز از رفتارهای نژادپرستانه و ظلم مستمر علیه آنها رنج می برند.

این تظاهرات نیز به دنبال تظاهرات گسترده پنج شنبه گذشته در قدس اشغالی برگزار شد که طی آن درگیری هایی نیز بین یهودیان و نیروهای پلیس اسرائیل به وقوع پیوست.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز تصاویری از سربازان ذخیره ارتش اتیوپیایی الاصل را منتشر کرد که به تظاهرات یهودیان پیوسته اند.

و این نخستین بار بود که سربازان اسرائیلی در تظاهرات شرکت می کردند در حالیکه انجام فعالیت سیاسی یا شرکت در تظاهرات برای سربازان خواه در حین خدمت الزامی و یا ذخیره، ممنوع است.

بسته شدن خیابان های اصلی تل آویو

تظاهرات کنندگان که تعداد آنها به هزاران نفر می رسید پس از بستن راه های اصلی منتهی به تل آویو خود را به مقر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی رساندند.

در همین راستا «یورام اوحیون» معاون رئیس پلیس تل آویو به تظاهرات کنندگان هشدار داد تا از زور افراطی برای پراکنده کردن تظاهرات آنها استفاده خواهند کرد.

تظاهرات در حیفا

همزمان با تظاهرات هزاران یهودی سیاهپوست در تل آویو، صدها نفر نیز در شهر حیفا علیه سیاست های کابینه اسرائیل تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان در اعتراض به صنایعی که اسرائیل از 10 سال پیش در حیفا تاسیس کرده است و در اثر دودهای سمی ناشی از آن کودکان مبتلا به سرطان شده اند، تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی کابینه را به لطمه زدن به سلامت شهروندان به جای توجه به سلامت آنها متهم کردند.

انتهای پیام/ر
 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت