سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریالی برای تولید میگوی مولد عاری از بیماری خلیج فارس


سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی برای تولید میگوی مولد عاری از بیماری خلیج فارس

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز طرح‌های ملی کلان فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با دست‌یابی پژوهشگران به دانش بومی تولید مولد میگو عاری از بیماری مرکز تحقیقات این دانش با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریال در بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، پیمان صالحی ظهر امروز در حاشیه افتتاح مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه پرورش میگو یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان شیلات است اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساخت‌های پرورش آبزیان به ویژه میگو در سواحل جنوب این طرح مورد توجه سرمایه گذاران آبزی پروری قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در بوشهر افزود: هدف از راه اندازی این طرح تولید میگوی مقاوم در مقابل بیماری‌ها و افزایش ایمنی میگوهای مولد است.

رئیس مرکز طرح‌های ملی کلان فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دهه 80 پرورش دهندگان میگو در حوزه بیماری لکه سفید میگو خسارت زیادی دیدند گفت: با راه‌اندازی مرکز یاد شده میگوهای مولد از ایمنی بالایی برخوردار شدند و سرمایه گذاران در پرورش میگو با اطیمنان فعالیت می‌کنند.

صالحی، با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس در سال 1391 آغاز شد خاطر نشان کرد: در سال 91 مرکز ملی تحقیقات میگوی عاری از بیماری خلیج فارس با اعتباری معادل 40 میلیارد ریال از طرف معاونت علمی فناوری رئیس جمهوری با همکاری موسسه تحقیقات شیلات و وزرات جهاد کشاورزی آغاز شد.

وی افزود: اکنون در این مرکز 8 هزار جفت مولد میگو  تولید شده است و این در حالی است که سالانه به 100 هزار جفت میگوی مولد عاری از بیماری نیاز داریم که اکنون بخش خصوصی وارد این عرصه شده است.

رئیس مرکز طرح‌های ملی کلان فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اجرا گفت: نخستین طرح ملی تونل عمودی باد در مشهد مقدس که با تلاش این مرکز ایجاد شده بزودی افتتاح می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه در این طرح برای افرادی که در تونل قرار می‌گیرند حالت بی وزنی ایجاد می‌شود. تصریح کرد: این دانش در چتربازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از اجرای طرح کمباین پنبه چین خبرداد و گفت: برای نخستین بار طرح ساخت کمباین پنبه چین با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری انجام شد که با بهره‌برداری از این طرح برداشت پنبه از حالت دست چین خارج می‌شود.

رئیس مرکز طرحهای ملی کلان فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  بیان کرد: علاوه براین طرح‌ها 30 طرح تولید مواد اولیه دارویی در مرکز ملی طرحهای کلان در دست اجرا است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon