وعده ۲۴۵ میلیاردی دولت برای مقابله با ریزگردها محقق نشد


وعده 245 میلیاردی دولت برای مقابله با ریزگردها محقق نشد

خبرگزاری تسنیم: معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: براساس مصوبه هیئت دولت قرار بود ۲۴۵ میلیارد تومان برای مقابله باریزگردها در بخش‌های مختلف ارائه شود اما اکنون مشخص شد اعتباری به دستگاه‌های اجرایی واگذار نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، احمد سیاحی امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با ریزگرد‌ها اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، قرار بود 245 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف برای مقابله با ریزگردها ارائه شوداما اکنون مشخص شد که هنوز موافقت‌نامه و اعتباری به دستگاه‌های اجرایی واگذار نشده و شاید حتی موافقت‌نامه‌ای منعقد نشده باشد.

وی افزود: از این مقدار 200 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف اختصاص داده شد تا به مقابله با معضل ریزگرد‌ها در استان خوزستان بپردازند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان ضمن بیان اختصاص 30 میلیارد ریال به شرکت نفت برای بیابان زدایی در حاشیه مناطق نفتی گفت: سند جامع مبارزه با ریزگرد‌ها باید تا یک ماه دیگر در ستاد ملی مقابله با ریزگردهابه تصویب نهایی برسد.

وی عنوان کرد: مردم انتظار معجزه از مسئولان ندارند اما خواستار اقدامات کوتاه مدت یا سریع از سوی دستگاه‌ها هستند که بتواند مایه دلگرمی آن‌ها در این موضوع باشد.

سیاحی با اشاره به اراضی که می‌توانند در تشدید گرد وغبار موثر باشند بیان کرد: سه میلیون هکتار از زمین‌های کشور در خطر فرسایش بادی است که 305 هزار هکتار آن در خوزستان قرار دارد و به سرعت باید راهکاری برای تثبیت آن در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فرصت از دست رفته برای مالچ پاشی و کاشت نهال گفت: فرصت و زمان برای مالچ پاشی و نهال کاری را از دست دادیم در صورتی که ماه‌های گذشته مناسب‌ترین زمان برای انجام این راهکار‌ها بود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان عنوان کرد: اولویت نخست برطرف کردن معضل ریزگرد‌ها در استان خوزستان بر عهده خود دستگاه‌های اجرایی استان است، این عزم در دستگاه‌های اجرایی کشور نیز وجود دارد اما خود باید موضوعات را بررسی کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon