موسسات مالی مانع کاهش نرخ سود بانکی شده‌اند


موسسات مالی مانع کاهش نرخ سود بانکی شده‌اند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مؤسسات مالی با برنامه‌های تسهیلاتی خود مانع کاهش نرخ سود بانکی می‌شوند.

هادی قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اسفراین اظهار داشت: مؤسسات مالی و اعتباری که به‌صورت غیرمجاز وارد بازار پول شده‌اند سبب بی‌انضباطی مالی شده‌اند.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما، بانک محور بودن نظام مالی کشور است گفت: هر پروژه دولتی و یا خصوصی که در کشور اجرا می‌شود، گره آن باید به دست بانک باز شود.

وی افزود: باید سازوکاری اندیشه شود تا از سایر راهکارها همچون جمع شدن سرمایه‌های خرد مردم در تأمین نقدینگی‌ها موردتوجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سود بالای تسهیلات بانک‌ها اظهار داشت: برخی مشکلات درون و فرا بخشی بانک‌های دولتی کشور را تحت تأثیر قرار داده است که باید رفع شود.

قوامی گفت: شورای پول و اعتبار بدین منظور، نرخ سود بانکی را در عقود مشارکتی را به 24 درصد و عقود مبادله‌ای را به 21 درصد کاهش داد و نرخ سود سپرده‌ها نیز از 22 درصد به 20 درصد کاهش‌یافته است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی افزود: دولت و بانک مرکزی اقدامات خوبی برای کاهش نرخ تورم داشته‌اند و نرخ تورم از 43 درصد به 15.5 درصد کاهش‌یافته است اما کاهش نرخ تورم به پایین‌تر از این رقم کار سختی است اما به‌هرحال تلاش‌های لازم در این زمینه انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon