بخشنامه دانشگاه آزاد برای محدودسازی بسیج خلاف قانون است

بخشنامه دانشگاه آزاد برای محدودسازی بسیج خلاف قانون است

خبرگزاری تسنیم: بسیج دانشجویی با صدور نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بخشنامه دانشگاه آزاد برای محدودسازی بسیج خلاف قانون است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه آزاد طی بخشنامه‌ای برخلاف صریح قانون سعی در محدودسازی و در فشار قرار دادن بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها داشته است که این رفتار غیراخلاقی با مخالفت دانشجویان بسیجی سراسر کشور در دانشگاه آزاد و مسئولین بسیج دانشجویی قرار گرفته است.

بسیج دانشجویی با ارسال نامه‌های جداگانه‌ای به مخبردزفولی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان و غفوری‌فرد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به بخشنامه دانشگاه آزاد در ارتباط با تشکل‌های دانشجویی اعتراض کرد.

در این نامه آمده است: دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای در تاریخ 16/9/93 با موضوع تسهیل فعالیت تشکل‌های اسلامی، سیاسی، دانشجویی با تقویت رویکرد فرهنگی و همچنین فعالیت نمایندگان رئیس دانشگاه در هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویی و استادان بدون لحاظ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین‌نامه اجرایی آن در خصوص بسیج دانشجویی مواردی را به واحدی خود ابلاغ کرده است که جای بسی تامل دارد.

بسیج دانشجویی در این نامه با اشاره به موارد خلاف قانون بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی عنوان می‌کند که موارد خلاف قانون این بخشنامه به دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی توسط بسیج دانشجویی گوشزد شد که دانشگاه طی مکاتبه با سازمان بسیج خواستار ارائه موارد خلاف بخشنامه شد تا در شورایی راهبردی امور حقوقی دانشگاه مورد پیگیری قرار گیرد.

در ادامه آمده است: پیرو این درخواست بسیج دانشجویی دلایل مستدل و قانونی خود را به دانشگاه آزاد نعکس نمود ولیکن از سوی دانشگاه آزاد اسلامی علیرغم گذشت چندین ماه پیگیری تاکنون پاسخی دریافت نگردیده است.

این نامه تصریح می کند: این سازمان با توجه به اعلام قبلی به ریاست دانشگاه آزاد اسلامی حق اعتراض خود را به این بخشنامه در مراجع ذیصلاح دنبال نموده و خواستار ابطال این بخشنامه در موضوعات بسیج دانشجویی خواهد بود.

در پایان این نامه از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته شده است در خصوص ابطال و یا اطلاح بخشنامه مذکرو اقدامات لازم را انجام دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی طی بخشنامه‌ای برخلاف صریح قانون سعی در محدودسازی و در فشار قرار دادن بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها داشته است که این رفتار غیراخلاقی با مخالفت دانشجویان بسیجی سراسر کشور در دانشگاه آزاد و مسئولین بسیج دانشجویی قرار گرفته است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon