سوریه به نیابت از تمام جهان با تروریسم و افراط گرایی می جنگد


سوریه به نیابت از تمام جهان با تروریسم و افراط گرایی می جنگد

خبرگزاری تسنیم: نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد کشورش به نیابت از تمام جهان در خط مقدم مقابله با تروریسم،‌افراط گرایی و تکفیری ها قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار الجعفری خاطر نشان کرد سوریه خط نخست دفاع در مقابل افراط گرایی، تروریسم و تکفیری هاست.

وی خاطر نشان کرد سوری ها نباید به شورای امنیت و یا سازمان ملل متحد در مبارزه با تروریسم امیدی داشته باشند و به آنها تکیه کنند و فقط باید بر توانمندی داخلی برای کمک به میهنشان تکیه کنند.

الجعفری در جریان همایشی که تشکل سوری آمریکایی در نیوجرسی با حضور برخی از شخصیت های مسیحی برگزار کرد، در پاسخ به سئوال خبرنگار سانا درباره مواضع شورای امنیت و امکان تغییر آن در برابر کشورهای حامی تروریسم در سوریه اظهار داشت شورای امنیت،‌ بر موازنه های قوا استوار است و معیارهای دوگانه ای در پیش گرفته است، تمام شوراها و نهادهای سازمان ملل متحد  توسعه یافته و قطعنامه های الزام آور در خصوص مبارزه با تروریسم و بازخواست حامیان آن را تصویب کرده اند، اما شورای امنیت به سبب وجود برخی اعضای حامی تروریسم و تروریست ها در سوریه، از اجرای این قطعنامه ها ناتوان است.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد برخی رسانه های غربی و عربی به پخش شایعاتی درباره اوضاع سوریه دست می زنند که این شایعات بی پایه و اساس است.

وی خاطر نشان کرد سوری ها با منطق شکاف و دودستگی و تجزیه مخالف هستند و توطئه گران تلاش های بیهوده برای تضعیف و تجزیه سوریه انجام می دهند که از چهار سال پیش تا کنون همچنان مقاومت می کند و منطق شکست را رد کرده است و نتوانسته اند خدشه ای به سوریه و اراده سوری ها وارد کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد سوریه امروز به نیابت از تمام جهان با تروریسم می جنگد و بسیاری از ملت های جهان این حقیقت را درک می کنند، اما شهروندان آمریکایی باید دیدگاه ها و نظراتشان را به رهبران و سیاستمداران کشورشان منتقل کنند و این حقی بر اساس قانون اساسی آمریکاست.

الجعفری درباره دومین نشست مشورتی سوری سوری در مسکو اظهار داشت این نشست، نتایج بی سابقه ای را با دستیابی به سندکاری مشترک میان هیات دولت و هیات مخالفان به دنبال داشت،‌اما برخی از این تحول ناخرسند هستند که نشان می دهد این طرف ها خواهان حل سیاسی بحران سوریه نیستند که همزمان با این مخالفت ها، ما شاهد یورش باندهای مزدور به ادلب و جسرالشغور و ارتکاب جنایات علیه مردم بی دفاع از سوی این باندها بوده ایم.

شرکت کنندگان در این همایش که از اقلیت های سوری مقیم آمریکا هستند، بر حمایت خود از ارتش و میهن خود که در معرض وحشیانه ترین اشکال تروریسم و توطئه از سوی کشورهای عربی و غربی قرار دارد و نیز بر همبستگی و تمایل خود برای همزیستی مشترک میان تمام طیف های ملت سوریه که جهان را با ایستادگی و مقاومت خود در برابر سیاست های برخی کشورهای شرکت کننده در ریختن خون مردم سوریه شگفت زده کرد،‌مورد تاکید قرار داده اند.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان