قطع آب، برق و افزایش احتمال وقوع فاجعه انسانی در یمن

قطع آب، برق و افزایش احتمال وقوع فاجعه انسانی در یمن

خبرگزاری تسنیم: منابع رسانه ای از فلج شدن اوضاع صنعاء و مناطق دیگر به سبب ادامه محاصره و تجاوزات مستمر رژیم سعودی و قطع کامل برق و آب شرب و نبود سوخت و توقف فعالیت بیشتر نانوایی ها خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرنگار شبکه المیادین در صنعاء از فلج شدن اوضاع صنعاء به سبب محاصره و نبود سوخت و قطع برق و آب شرب خبر داد.

عبدالخالق الحود روزنامه نگار یمنی در عدن هم از برقراری آرامش شکننده در عدن از دو ساعت پیش و کشته شدن سه غیر نظامی خبر داد.وی در عین حال از ادامه درگیری ها در المعلا و دارسعد و اطراف فرودگاه عدن خبر داد

خبرنگار المیادین از کمبود شدید سوخت و بسته شدن بسیاری از نانوایی ها و قطع آب و برق در عدن و دشوارتر شدن زندگی مردم با توجه به ادامه تجاوزات هوایی و دریایی سعودی ها خبر داد.

المیادین همچنین اعلام کرد هزاران نفر از صنعاء از ترس تجاوزات مرگبار عربستان فرار کرده اند و صدها خانواده یمنی پس از فرار بی سرپناه مانده اند.

از سوی دیگر، کارکنان بخش نفت و معادن یمن در اعتراض به ادامه جنگ افروزی عربستان و محاصره همه جانبه کشورشان تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، مدیران شرکت نفت و برق یمن نیز درباره خطرناک بودن اوضاع کنونی یمن هشدار دادند.

منصور القدسی از مسئولان اداره آب و فاضلاب یمن به المیادین گفت حملات جنگنده های سعودی، بیشتر مخازن آب شرب را در صنعاء و دیگر مناطق هدف قرار داده است و بمباران این اماکن و قطع برق، خطر وقوع فاجعه زیست محیطی را افزایش داده است.

به گفته وی، با توجه به آواره شدن هزاران یمنی از حملات متجاوزان سعودی، مجاری فاضلات به مساکن جایگزین خانه های ویران شده تبدیل شده است.

این مسئول یمنی خواستار پایان یافتن کارشکنی و مانع تراشی متجاوزان سعودی در برابر رسیدن کمک های بشردوستانه و جازه دادن به کشتی های حامل کمک ها برای ورود به بنادر یمن شد.

بلقیس فللی از حقوقدانان عرب تاکید کرد وضع انسانی در یمن دشوار است و کمک های بشردوستانه فورا باید به مردم یمن رسانده شود.

وی از نقض قوانین جنگی توسط رژیم متجاوز عربستان در یمن خبر داد.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت