صافی: به پیشنهاد استادی که به گردنم حق دارد، «بله» گفتم


صافی: به پیشنهاد استادی که به گردنم حق دارد، «بله» گفتم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی جدید تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته گفت: آرین‌خو به گردن من و کاراته حق دارد و زمانی که چشم در چشم از من خواست مسئولیت این تیم‌ها را بر عهده بگیرم، بله گفتم.

احمد صافی که از سوی علیرضا سمندر( رئیس فدراسیون کاراته‌) و به پیشنهاد محمد آرین‌خو ( مدیر تیم‌های ملی کاراته) به عنوان سرمربی جدید تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته منصوب شد در گفت‌وگویش با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم ضمن بیان این موضوع که به وظیفه‌اش در قبال ورزش کشورش عمل کرده، اظهار داشت: زمانی که مسئولان کاراته پاکستان از من دعوت کردند تا به این کشورم بروم تنها کسی که از من حمایت کرد همین استاد آرین‌خو بود. در آن زمان رئیس وقت فدراسیون، نایب رئیس وقت و دبیر فدراسیون هم از من حمایت نکردند و هیچ زمانی این لطف آرین‌خو را فراموش نمی‌کنم. وقتی ایشان چشم در چشم از من خواست به تیم نوجوانان و جوانان بیایم به استادی که بر گردنم حق داشت، «بله» گفتم و با نیت انجام وظیفه این مسئولیت را پذیرفتم.

وی ادامه داد: بیش از 14 سال برای غریبه‌ها کار کردم و پول‌های خوبی هم گرفتم ولی احساس می‌کنم باید برای کشورم کار کنم و اگر منافع کشورم در میان باشد، حاضر جارو هم بکشم. کره‌ای‌ها بودجه برای استفاده از مربی خارجی مشخص نکردند به همین دلیل کارم در این کشور به پایان رسید اما این موضوع زمانی اتفاق افتاد که علیرضا سلیمانی به عنوان سرمربی تیم بزرگسالان منصوب شده بود. سلیمانی هم برای من قابل احترام است و حتی زمانی در تیم ملی مربی من نیز بوده است. مهم نیست که در چه تیمی خدمت می‌کنیم، مهم این است که به سود کشورمان حرکت کنیم.

سرمربی پیشین تیم ملی کره‌جنوبی عنوان کرد: بعد از پایان قراردادم با کر‌ه‌ای‌ها چندین پیشنهاد از کشورهای مختلف داشتم و مطمئن هستم در آینده نیز خواهم داشت و بارها به عنوان مدرس در کشورهای مختلف حاضر بوده‌ام و حتی شاید کلاس‌هایی بیرون از مرزهای آسیا داشته باشم اما این‌‌ها دلیل نمی‌شود که وظیفه اخلاقی‌ام را در قبال کاراته ایران انجام ندهم. در کنار تمام این مسائل بارها ثابت کردم که هنر صافی تقویت تیم‌های ضعیف است و در کشورهایی که کاراته قوی‌ نداشتند به نوعی کار کردم که امروز همان تیم‌ها برای قلدر‌های آسیا حرف دارند. این بار هم می‌خواهم ثابت کنم که این هنر را دارم.

صافی در مورد مبلغ قراردادش با فدراسیون کاراته گفت: حتی زمانی که بیرون از کشور کار می‌کردم هم هیچ وقت در مورد پول حرفی نزدم و همیشه گفته‌ام بر اساس کارم به من حقوق بدهد. در این شرایط چگونه می‌توانم در مورد پول در کشورم حرفی بزنم؟ قطعا فدراسیون عدالت لازم را خواهد داشت و فاکتورهایی را در این مورد برای خودش دارد. در مورد شروطی که برای پذیرفتن این سمت داشته‌ام نیز باید اشاره کنم که مدیر سازمان تیم‌های ملی ضمن دادن اختیارات لازم برای اداره تیم، در مورد مربی بدنساز و کمک‌هایم نیز اختیارات لازم را داده و مشکلی از این لحاظ ندارم. در صورتی که نیاز به تغییر وجود داشته باشد قطعا صورت خواهد گرفت ولی این موضوع با احترام به جامعه کاراته و توجه به توانایی‌های افراد انجام می‌شود.

صافی در پایان حرف‌هایش ضمن رخصت گرفتن از تمامی پیشکسوتان و بزرگان و اهالی کاراته از خانواده کاراته خواست که به او کمک کنند.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon