اعتراف وزیر دارایی وقت اتریش بعد از برپایی نمایشگاه «هفت هزار سال هنر ایران»


اعتراف وزیر دارایی وقت اتریش بعد از برپایی نمایشگاه «هفت هزار سال هنر ایران»

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل موزه های سازمان میراث فرهنگی از اعتراف وزیر دارایی اتریش بعد از برپایی نمایشگاه هفت هزار سال هنر ایران در سال ۲۰۰۳ خبر داد.

محمدرضا کارگر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه سال 2003 در اتریش «نمایشگاه هفت هزار سال هنر ایران» برگزار شد که این نمایشگاه تعجب وزیر وقت دارایی و فرهنگ این کشور را برانگیخت، اظهار داشت: وزیر دارایی وقت اتریش پیشنهاد کرده بود رشته شرق شناسی دانشگاه وین به دلیل صرفه جویی در هزینه ها باید تعطیل شود.

وی اضافه کرد: بعد از برگزاری این نمایشگاه موزه‌ای، اعلام کردند که با دیدن «نمایشگاه هفت هزار سال هنر ایران» به این نتیجه رسیدیم که غرب بدون تعامل با شرق و ایران قادر به ادامه حیات نیست و ما نه اینکه رشته شرق شناسی را تعطیل نمی کنیم بلکه مرکز ایران شناسی در اتریش ایجاد می کنیم.

مدیرکل موزه ها با اشاره به همزمانی برپایی این موزه در اتریش با مذاکرات هسته ای در آن سال، خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری این اتفاق در مذاکرات هسته ای هم موثر بود و این را ممکن است کسی نبیند ولی این را من حس می کنم که دیپلمات‌های غربی روی این مسائل حساب شده عمل می‌کنند که ایران با تمام مواضعی که نسبت به آن دارند کشور مقتدری است و این موضوع را از تمدن فرهنگی و قدرت فعلی ایران متوجه می شوند اما ما از این قضیه غافل هستیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon