آیت‌الله هاشمی‌ارزگانی: جریان‌های تکفیری هیچ‌گاه در افغانستان جایگاهی نداشته‌اند‌


آیت‌الله هاشمی‌ارزگانی: جریان‌های تکفیری هیچ‌گاه در افغانستان جایگاهی نداشته‌اند‌

خبرگزاری تسنیم: نویسنده و پژوهشگر افغانستانی تاکید کرد: جریان‌های تکفیری هیچ‌گاه در افغانستان جایگاهی نداشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌ارزگانی دقایقی پیش در یادواره شهدای فاطمیون در سالن صبای صدا‌وسیمای خراسان‌رضوی، اظهار داشت: احساس افتخار می‌کنم که منسوب به آئین، دین و مردمی هستم که روزی با توکل به خداوند‌ متعال در برابر اتحاد جماهیر شوروی که قدرت جهنمی آن زمان بود، ایستاد و نظام مارکسیستی و شوروی آن زمان را متلاشی کرد.

نویسنده و پژوهشگر افغانستانی با اشاره به اینکه شوروی در آن زمان تا بُن‌دندان مسلح بود، خاطرنشان کرد: امروز نیز شما در برابر تروریسم بین‌المللی و تکفیری‌ها که گاهی طالبان، گاه داعش و گاه القاعده نامگذاری می‌شوند، سربلند کرده‌اید و هر جا که احساس نیاز به نیروی رزمنده باشد، حضور دارید.

وی با اشاره به سیره حضرت زینب (س) عنوان کرد: حضرت زینب (س) به‌دلیل انتساب به سیره و سنت نبوی و دامن فاطمی و تربیت علوی، جایگاه بسیار برجسته‌ای دارد و نهضتی که توسط اباعبدالله (ع) راه‌اندازی شد توسط ایشان ادامه یافت؛ حضرت زینب(س) هم‌سنگ و هم‌تراز اباعبدالله(ع) بود.

آیت‌الله هاشمی‌ارزگانی صبر و ایستادگی، مقاومت و تسلیم‌ ناپذیری در برابر دشمن را ویژگی بارز حضرت زینب (س) برشمرد و افزود: در میان تمامی این ویژگی‌ها ایمان عمیق آن بزرگوار بسیار برجسته بود و نمونه‌های تاریخی آن را می‌توانیم در برخورد وی با بنی‌امیه شاهد باشیم.

نویسنده و پژوهشگر افغانستانی خاطرنشان کرد: خون فرزندان شما درخت اسلام را بارور کرده است و اگر اغراق نباشد، عالم در برابر رشادت و ایستادگی‌ شما مدیون و شرمنده است. همچنان که می‌دانید افغانستان در تاریخ لانه و پایگاه تروریسم بین‌الملل بود اما در این کشور جریان تکفیری هیچ‌گاه نتوانست جایگاهی پیدا کند.

وی در خاتمه تاکید کرد: باید مراقب بود چراکه امروز تروریسم به اشکال مختلف در حال بازگشت به افغانستان است و تجزیه این کشور را هدف قرار داده است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon