انصارالله: حملات عربستان به یمن، جعلی بودن ادعاها علیه ایران را افشا کرد

انصارالله: حملات عربستان به یمن، جعلی بودن ادعاها علیه ایران را افشا کرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای سیاسی انصارالله تأکید کرد چهل روز حملات عربستان به یمن جعلی بودن ادعاهای نظام سعودی در خصوص خطر ایران برای این کشور را برملا کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المسیره، صالح الصماد رئیس شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن در چهلمین روز از تجاوزگری ارتش سعودی با همدستی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: 40 روز تجاوزگری سعودی ــ آمریکایی در یمن در مقابل چهل روز صبر و بردباری نامحدود ملت یمن و تحمل درد و رنجها بسیاری از مسائل را برملا کرد و نقاب‌ها را از چهره برانداخت و به همه جهانیان اوج پلیدی تجاوزگران و جنایت‌ها و ذلت اهدافشان را نشان داد و بسیاری از مسائل را برملا کرد که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ــ برملا شدن پوچی ادعاها و حرفهای باطل دولت سعودی مبنی بر اینکه عربستان با خطر ایران در یمن مقابله می‌کند و یمنی‌ها تهدیدی برای امنیت آل سعود می‌باشند.

اگر ایران نفوذ و کنترل بر تصمیم گیری در یمن را داشت که چهل روز فرصت تاریخی برای انتقام از آل سعود داشت، اما چنین نفوذ مورد ادعا (ی سعودی‌ها) وجود ندارد و تصمیم گیری در یمن، مستقل است.

همچنین اگر یمنی‌ها تهدیدی برای امنیت عربستان و خلیج عدن به شمار می‌روند که نشانه‌های این تهدید، در طول 40 روز تجاوزگری سعودی‌ها بروز و نمود می‌یافت. با وجود اینکه تجاوزگری به یمنی‌ها نه فقط حق مشروع دینی و انسانی و اخلاقی بلکه فطری برای دفاع از خودشان را اعطا کرد اما با این وجود نیز هیچ تهدیدی از طرف یمنی‌ها متوجه سعودی‌ها یا نظایر آنها نبوده است. تجاوزگری سعودی همان چیزی است که یمنی‌ها را بر آن داشت تا مواضع قوی و قاطع علیه دولت سعودی بگیرند.

ــ این امر نقشه آمریکا و عربستان را برملا کرد که از گروه القاعده به‌عنوان اهرمی برای اشغال سرزمین ملتها و سلطه بر آنها و دخالت در امور داخلی و نقض حاکمیت آنها استفاده می‌کردند. وقتی لانه‌های شبکه القاعده آمریکایی و آل سعود به دست ارتش و نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی فروپاشید و فرصت از آمریکایی‌ها و آل سعود برای استفاده از این برگه گرفته شد، آمریکایی‌ها به‌سرعت آل سعود را وارد در دخالت برای نجات بقایای هسته القاعده و داعشی‌های خود کردند؛ به‌ویژه که اکثر عناصر القاعده سعودی هستند و هرگونه ثبات در یمن موجب بازگشت این عناصر به عربستان خواهد شد و این همان مسئله‌ای است که دولت سعودی از آن بیم دارد و نگران است که سحر ساحر به خودش بازگردد و این عناصر دامن خودش را بگیرد و از این رو، نهادهای امنیتی و نظامی یمن را ویران و یمن را وارد هرج و مرج امنیتی کردند و همزمان حمایت سخاوتمندانه‌ای از شبکه القاعده نمودند تا یمن را به یک بستر مناسب و آماده برای صدور پلیدی آل سعود به یمن تبدیل کنند و از تهدیدی که چه‌بسا روی آنها بیفتد و مثل سایه آنها را دنبال کند، خود را خلاص کنند و از طریق این عناصر یمن را ویران و طرح آزادیبخشِ مخالف سلطه‌گری آمریکا و سعودی‌ها در یمن را از بین ببرند.

ــ برملا شدن این مسئله که دولت سعودی یمن را یک بخش وابسته به آل سعود می‌داند. این امر با کینه‌ورزی آنها و عناصر آنها (در داخل یمن) خود را نشان می‌دهد. این عناصر (مزدور داخلی در یمن) با خدمت به طرحهای آل سعود و بر افراشتن بی‌شرمانه پرچم‌های دولت سعودی روی خودروهای نظامی خود و نصب آن روی سینه خود نشان دادند که امتداد آل سعود هستند. در مقابل ما شاهد بودیم که آنها پرچم‌های یمن را زیر پاهای خود لگدمال می‌کنند و شعارهایی که در میهن پرستی سر می‌دادند، چیزی جز مهیا کردن یمن برای تعدی سعودی‌ها و حامیان آمریکایی و صهیونیستی‌ها آنها نبود.

ــ تجاوزگری وحشیانه و ظالمانه و همدستی شگفت انگیز بین المللی صدای یمنی‌ها را به سراسر جهان رساند و آزادگان جهان درباره واقعیت آنچه در یمن می‌گذرد، سؤال می‌کنند.

الصماد در بخش دیگری از بیانیه خود خطاب به همه جهانیان و خصوصاً مردم عربستان گفت: 40 روز تجاوزگری وحشیانه و ظالمانه و هدستی بین المللی و مواضع شرم‌آور بسیاری از نیروهای داخلی و خارجی با صبر و بردباری بی‌حد و مرز ملت یمن همراه بود اما این صبر و بردباری ادامه نخواهد یافت و لحظه تاریخی که یمنی‌ها منتظر آن هستند فرا خواهد رسید تا سیلی محکمی به چهره آل سعود بزنند.

وی افزود: نقشه آمریکا برای ضربه زدن به عربستان پیش رو و حتمی است زیرا عربستان فاکتورهای قدرتش در همدلی و همیاری با محیط پیرامونی خود به‌ویژه ملت بزرگ یمن را از دست داده است؛ ملتی که بزرگترین عامل قدرت جزیرة العرب، امت عربی و اسلامی به شمار می‌رود.

آمریکایی‌ها موفق شدند که دولت سعودی را با کریم‌ترین و عظیم‌ترین ملتها یعنی ملت یمن وارد خصومت و درگیری کنند؛ امری که تبعات و آثار آن را در طول ده‌ها سال نمی‌توان درمان کرد. این وضعیت کار آمریکایی‌ها را برای فروپاشی عربستان و از بین بردن ساکنان آن ساده‌تر خواهد کرد و روزهای آینده گواه این مدعا خواهد بود.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان