اوباما: تبعیض و سرخوردگی زمینه ساز حوادث بالتیمور و فرگوسن بود

اوباما: تبعیض و سرخوردگی زمینه ساز حوادث بالتیمور و فرگوسن بود

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد فرصت های برابر برای جوامع اقلیت و رنگین پوستان در این کشور وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم- رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد فرصت های برابر برای جوامع اقلیت و رنگین پوستان در این کشور وجود نداشته است.

 باراک اوباما در گفتگو با شبکه سی بی‌اس‌ گفت: تاثیرات بلند مدت نژادپرستی طی زمان انباشته شده و نابرابری را ایجاد کرده است.

وی همچنین روز گذشته در کالج لمان در نیویورک گفت: سیاه پوستان و اقلیت های آمریکای لاتینی احساس می‌کنند که مورد تبعیض قرار می‌گیرند. این احساس سرخوردگی، بی‌عدالتی و ناچاری زمینه ایجاد برخی اعتراضات را- همانند آنچه در بالتیمور، فرگوسن و نیویورک روی داد- فراهم می کند.

رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: کاتالیزور و محرک این تظاهراتها، مرگ تاسفبار افراد جوان و وجود این حس بود که قانون همیشه به صورت برابر در این کشور به اجرا در نمی آید. مکان های زیادی در این کشور هستند که پسران و مردان سیاه پوست و پسران و مردان لاتین شاهد هستند که ماموران پلیس با آنها برخورد متفاوتی می کنند این برخورد متفاوت در ایست ها ، بازداشت ها و اتهامات و حبس ها دیده می شود. آمارها کاملا روشن است.

اوباما اذعان داشته که " با هر معیاری که بسنجیم می بینیم که به طور متوسط فرصت زندگی برای یک فرد رنگین پوست بسیار بدتر از هم سن و سالان او است. این شکاف فرصت ها خیلی زود ایجاد می شود یعنی در هنگام تولد ایجاد می شود و با گذر زمان بیشتر می شود و پر کردن این شکاف سخت تر و سخت تر می شود. همین است که باعث می شود افراد زیادی احساس کنند صرف‌نظر از اینکه چقدر سخت تلاش کنند، شاید هرگز به رویاهای خود دست نیابند.

اوباما همچنین از نحوه پوشش رسانه ای اعتراضات ضد نژادپرستی مردم بالتیمور انتقاد کرد.

شهر بالتیمور آمریکا طی روزهای اخیر و به دلیل کشته شدن یک جوان سیاه پوست از سوی پلیس، صحنه اعتراضات گسترده بود به حدی که مقامات آمریکا وضعیت فوق العاده در این شهر اعلام کردند.

انتهای پیام/



 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان