دانفورد نامزد ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا شد


دانفورد نامزد ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا شد

خبرگزاری تسنیم: مقامات آمریکایی از احتمال انتصاب فرمانده سابق نظامیان آمریکایی در عراق به عنوان رئیس آتی ستاد مشترک ارتش این کشور خبر دادند.

خبرگزاری تسنیم -- مقامات آمریکایی روز دوشنبه اعلام کردند که اوباما ژنرال جوزف دانفورد را به عنوان رئیس بعدی ستاد مشترک ارتش آمریکا انتخاب خواهد کرد.

دانفورد به عنوان یک فرمانده جنگی رهبری ائتلاف غربی در افغانستان در سالهای 2013 -2014 را برعهده داشت. اوباما ژنرال نیروی هوایی پاول جی سلوا، خلبان و رئیس فعلی مرکز فرماندهی حمل و نقل نیروهای آمریکایی را به عنوان معاون وی معرفی خواهد شد.

یکی از مقامات وزارت دفاع به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که خبر رسمی این موضوع روز سه‌شنبه اعلام خواهد شد. دانفورد ماه‌هاست که یکی از مدعیان تصدی این پست  به شمار می‌رود.

مهمترین نقش دانفورد در سال 2013 و زمانی که به عنوان فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان مشغول به کار شد نمود پیدا کرد. وی در مدت حضور 18 ماهه خود در افغانستان کاهش نیروهای نظامی آمریکا، تغییر میزان حضور نظامیان آمریکایی در عملیات‌های جنگی و انتخابات افغانستان که منجر به توافقات درباره آینده حضور نظامیان آمریکایی در این کشور را سرپرستی کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت