درخواست انتقال معلمان دوره ابتدایی از شهرستان‌‌ها به تهران

درخواست انتقال معلمان دوره ابتدایی از شهرستان‌‌ها به تهران

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران گفت:‌ آموزش‌وپرورش شهر تهران برای جبران بخشی از کمبود نیروها درخواستی را به وزارتخانه ارائه کرده است تا مجوز ورود تعدادی از همکاران شهرستان‌ها به دوره ابتدایی شهر تهران صادر شود.

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص کمبود معلم در دوره ابتدایی به ویژه پایه ششم اظهار داشت:‌ در سال تحصیلی 94-95 به طور قطع کمبود نیروی انسانی در دوره ابتدایی وجود دارد همچنین تعدادی زیادی از فرهنگیان امسال بازنشسته می‌شوند و افزایش تعداد دانش‌آموزان را خواهیم داشت از سوی دیگر اجرای نامناسب ساختار 6.3.3 نیز به کاهش نیروی انسانی در دوره ابتدایی منجر شده است.

وی با اشاره به روش‌های جبران کمبود معلم افزود:‌ تلاش می‌کنیم امسال اغلب مدارس دوره ابتدایی را به دو دوره اول و دوم تقسیم کنیم و در دوره دوم ابتدایی  نیز خوشه‌ای عمل کرده و برخی دروس را تخصصی می‌کنیم و از همکاران دوره متوسطه اول به ویژه در پایه ششم استفاده خواهیم کرد یعنی در پایه ششم دروس را تخصصی خواهیم کرد و دانش‌آموزان دیگر یک معلم ندارند و برای دروس تخصصی مانند ریاضی و علوم معلمان متفاوتی خواهند داشت.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای جبران بخشی دیگری از کمبود نیرو در دوره ابتدایی با ادامه همکاری، معلمانی که در آستانه بازنشستگی هستند، موافقت می‌کنیم.

ثقفی بیان کرد: آموزش‌وپرورش شهر تهران برای جبران بخش دیگری از کمبود نیروها به وزارتخانه  درخواست داده است تا تعدادی از همکاران شهرستان‌ها مجوز ورود به دوره ابتدایی شهر تهران را داشته باشند اما هنوز دستورالعمل به ما ابلاغ نشده است.

به گزارش تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش نیز چندی پیش درخصوص مازاد نیرو و کمبود نیرو در آموزش و پرورش عنوان کرد:‌ آموزش و پرورش در مجموع با کمبود نیرو مواجه نیست و نیروها به‌خوبی توزیع نشده‌اند به‌گونه‌ای که در مناطق برخوردار با مازاد نیرو و در مناطق محروم با کمبود نیرو مواجهیم. آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی میان‌مدت توازن نیروی انسانی را ایجاد کند و سه عامل جنسیت، رشته تخصصی و موقعیت جغرافیایی در دستیابی به این توازن تأثیر دارد.

وی افزود:‌‌ هم‌اکنون در شهر تهران 81 درصد معلمان زن و 19 درصد مرد هستند، همچنین 51 درصد دانش‌آموزان پسر و 49 درصد دختر هستند. از سال گذشته ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم تا 5 سال آینده به توازن نیرو دست یابیم. بیشترین کمبود نیرو را در مقطع ابتدایی و کلاس ششم داریم و علت آن این است که سه سال گذشته پایه ششم بدون تأمین نیروی انسانی و فضای مورد نیاز به‌یک‌باره به مقطع ابتدایی اضافه شد.

انتهای پیام/

حج ۱۴۰۳
پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon