حل مشکلات مردم زمینه‌ساز تحقق همدلی دولت و ملت می‌شود


حل مشکلات مردم زمینه‌ساز تحقق همدلی دولت و ملت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: حل مشکلات و دغدغه‌های مردم زمینه‌ساز تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت می‌شود که باید مسئولان به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در مراسم گرامیداشت وفات حضرت زینب کبری(س) در مسجد جامع شهر خلخال اظهار داشت: حضرت زینب کبری(س) تاثیر بسزایی در زنده نگه داشتن واقعه کربلا داشته و با ایراد خطبه‌های پرمحتوا و رسا پس از این واقعه ظلم و جور یزیدیان را برملا کرده و سبب ماندگاری این واقعه بزرگ جهان اسلام شدند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به فضایل اخلاقی حضرت زینب(س) گفت: صبر، استقامت، بردباری، عفت و پاکدامنی و سایر شاخصه‌های ممتاز آن حضرت باید بیش از گذشته در جامعه اسلامی تبیین و شناسانده شده و زمینه الگوگیری از این بزرگ بانوی جهان اسلام به ویژه برای بانوان فراهم شود.

وی تصریح کرد:‌ باید زمینه‌های ترویج سبک و سیره زندگی عملی این بانوی عالم اسلام در بین بانوان با مطالعه بیشتر در مورد فضائل حضرت زینب(س) فراهم آمده و زمینه‌ای فراهم شود تا نقش تاثیرگذار این شیرزن دشت کربلا در واقعه عاشورا و پس از این واقعه به درستی شناسانده شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شعار سال مطرح شده از سوم مقام معظم رهبری بیان کرد:‌ باید تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران در کنار مردم برای تحقق شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت تلاش کرده و با تقویت پایه‌های وحدت و همدلی بیشتر زمینه‌های توسعه و تعالی نظام اسلامی را فراهم آورند.

عاملی همدلی و همزبانی بین ملت و دولت را در شرایط کنونی کشور ضروری دانست و افزود: باید با ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر زمینه‌های تحقق همدلی دولت و ملت را فراهم آورده و در این زمینه مسئولان امر با برنامه‌ریزی‌های دقیق برای تحقق این شعار تلاش کنند چرا که حل مشکلات  و مسائل مختلف در کشور نیازمند همدلی و همزبانی هر چه بیشتر مردم و مسئولان است.

وی اظهار کرد:‌ در این زمینه مسئولان باید با ایجاد رفاه و آسایش بیشتر برای مردم و حل دغدغه‌ها و مشکلات آنها زمینه همدلی و همسویی بیشتر آنها را با برنامه‌های دولت فراهم آوردند و با یک برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت در این زمینه گام بردارد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر هیچ گونه اختلافی در نگاه توسعه‌ای استان اردبیل در بین شهرستان‌های مختلف وجود ندارد، گفت:‌ وحدت و یکپارچگی در همه نقاط استان اردبیل مشهود بوده و هیچ عاملی نمی‌تواند در این زمینه اختلاف و خدشه‌ای وارد کند و تمامی کسانی که در این زمینه تلاش می‌کنند تا این وحدت و همبستگی را در استان خدشه‌دار کنند سخت در اشتباه بوده و به اهداف خود هرگز دست نمی‌یابند.

عاملی با اشاره به برگزاری سالانه مراسم شام غریبان حضرت زینب کبری(س) توسط مردم خلخال بیان کرد:‌ برگزاری باشکوه این مراسم در خلخال نشان از عشق و ارادت قلبی مردم این خطه به اهل بیت و معصومان بوده و انتظار از شهر خلخال که مهد تمدن و معرفت بوده وعلما و روحانیون زیادی را پرورش داده دور از این نیست.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon