صادرات داروهای کمیاب در بازار داخل «ممنوع» شد +سند


صادرات داروهای کمیاب در بازار داخل «ممنوع» شد +سند

خبرگزاری تسنیم: یک مقام مسئول در وزارت بهداشت تصریح کرده است در صورت وجود هرگونه برنامه صادرات توسط شرکت های تولید کننده برای اینگونه داروها، استعلام و اخذ مجوز ویژه از این اداره کل ضروری خواهد بود.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، یکی از شایعات متداولی که هر از چندگاهی درباره یکی از محصولات تولید داخل یا وارداتی منتشر می شود، کمبود و نایاب شدن آن است که ضمن گران کردن قیمت آن محصول، باعث اضطراب و ترس افکار عمومی نیز می شود.

این موضوع از اقلام ساده ای چون خوراکی گرفته تا موضوعات حساس و حیاتی مانند دارو را در بر می گیرد که اعتنای مردم و برخی رسانه ها به این شایعات، دست سودجویان را برای بهره برداری بیشتر از این مسئله باز می کند.

خوشبختانه پس از گذار کشور از دوران سخت کمبود و گران شدن برخی داروها که حتی گفته می شود از دلایل تغییر وزیر بهداشت در دولت قبل نیز بود، برنامه ریزی دقیقی برای کنترل تولیدات داخلی و میزان واردات، در وزارت بهداشت صورت گرفته تا شاهد تکرار این اتفاق تاسف بار نباشیم.

بر این اساس، یکی از اهرم های مهم کنترل بازار داخلی، نظارت بر میزان تولیدات شرکت های ایرانی و جلوگیری از صادرات گسترده محصولات تولیدی بدون در نظر گرفتن میزان نیاز داخلی است که طبق این گزاره مهم، وزارت بهداشت در نامه ای به همه شرکت های تولید کننده دارو، نکات مهمی را اعلام کرده است.
 


 

طبق نامه دکتر مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو در سازمان غذا و دارو که نسخه ای از ان به دست صبحانه رسیده، تاکید شده است که صادرات کلیه اقلام دارویی که در بازار داخلی کشور کمیاب یا نایاب باشند، اکیدا ممنوع خواهد بود.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت همچنین تصریح کرده است که در صورت وجود هرگونه برنامه صادرات توسط شرکت های تولید کننده برای اینگونه داروها، استعلام و اخذ مجوز ویژه از این اداره کل ضروری خواهد بود.

منبع: صبحانه

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon