جنگ یمن تاکنون ۳۰میلیارد دلار برای عربستان هزینه داشته است


جنگ یمن تاکنون 30میلیارد دلار برای عربستان هزینه داشته است

خبرگزاری تسنیم: منابع سیاسی عرب تأکید کردند که تجاوز عربستان سعودی به یمن و زیرساخت‌های این کشور تاکنون ۳۰میلیارد دلار برای ریاض هزینه داشته است و این هزینه‌ها به‌احتمال زیاد تا ۵۰میلیارد دلار افزایش خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان سعودی تاکنون 30 میلیارد دلار هزینه عملیات نظامی در یمن کرده است.

خبرگزاری رویترز، در چند روز اول تجاوز عربستان به یمن گزارش داد که ریاض یک میلیارد دلار در چند روز اول جنگ هزینه حمله به یمن کرده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این هزینه‌ها تا 50 میلیارد دلار نیز افزایش پیدا کند.

این در حالی است که عربستان به‌سمت بستن قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا، عربستان و انگلیس گام برداشته است.

همچنین مجلس عوام انگلیس موضوع تجهیز عربستان به بمب‌های غیرمتعارف را میان اختلاف‌های شدید بین گروه‌های سیاسی انگلیس در مورد موافقت با این درخواست، بررسی می‌کند.

در همین رابطه منابع سیاسی عرب تأکید می‌کنند که عربستان تعدادی ماهواره‌های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی را اجاره کرده است که یکی از آنها مخصوص کنترل مرزهای این کشور با یمن است و یک ماهواره دیگر را برای مشخص کردن اهداف نظامی و ماهواره‌های دیگر نیز مأموریت‌های مربوط به جنگ علیه یمن را به‌عهده دارند.

بر اساس این گزارش عربستان مبالغ بسیار زیادی در برابر استفاده از این ماهواره‌ها که به‌صورت مداوم کار می‌کنند، پرداخت می‌کند.

این منابع تأکید کردند که واشنگتن از تاریخ 21 دسامبر 2014 عربستان را در جریان تحرکات ارتش یمن به‌ویژه واحدهای موشکی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان