رئیس کنست:نباید به جنگ داخلی کشیده شویم


رئیس کنست:نباید به جنگ داخلی کشیده شویم

خبرگزاری تسنیم: رئیس کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی با اشاره به تظاهرات گسترده یهودیان اتیوپیایی تبار در تل آویو، نسبت به وقوع جنگ داخلی در این رژیم ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آناتولی، «یولی ادلشتاین» ضمن ابراز نگرانی از وقوع جنگ داخلی گفت: ما تا جائیکه امکان دارد باید به جنگ داخلی متوسل نشویم و من نگران هستم که چنین جنگی به وقوع بپیوندد.

ادلشتاین روز گذشته همچنین طی سخنانی در جلسه افتتاحیه کنست اظهار داشت: اسرائیل عبارت از گرد هم آمدن گروه عظیمی از مهاجران یهود است؛ بگذارید تا جائی که می توانیم این دستاورد بزرگ را حفظ نمائیم.

وی افزود: در تاریخ جامعه اسرائیل صفحات دردناکی به ثبت رسیده است، ما احساس درد شدید می کنیم و ما مبارزات یهودیان اتیوپیایی تبار را که به عنوان اعتراض مشروع آغاز و سپس به اعتراضات خشونت بار تبدیل شد، می بینیم و من همه طرف ها را به آرام سازی اوضاع دعوت می کنم.

وی تصریح کرد: شکایت تظاهرات کنندگان از اعمال خشونت و تبعیض علیه آنها بایستی به دقت بررسی شده و حل و فصل گردد و بایستی تا جائی که ممکن است شرایط آزادی بیان فراهم شود اما این آزادی نباید به تحریک و خشونت منتهی گردد و بایستی اقدامات و مجازات قاطع اتخاذ شود.

بر اساس این گزارش، یکشنبه شب تظاهرات هزاران نفر از یهودیان سیاهپوست در خیابان های شهر تل آویو در اعتراض به سیاست های تبعیض نژادی رژیم صهیونسیتی و خشونت پلیس این رژیم باعث بسته شدن خیابان های اصلی شهر شد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت با اعلام خبر تظاهرات هزاران نفری یهودیان سیاهپوست در تل آویو که تا بامداد روز دوشنبه ادامه داشت، نوشت که این تظاهرات در راستای برگزاری فعالیت های اقلیت های اسرائیلی دارای اصالت اتیوپیایی علیه نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستی صورت گرفت و تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه پلیس سر داده و مخالفت خود با خشونت پلیس علیه یهودیان سیاهپوست را اعلام کردند و برخی از تظاهرات کنندگان نیز پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: در اروپا یهودیان کشته می شوند چون یهودی هستند و در اسرائیل یهودیان کشته می شوند چون سیاهپوست هستند.

بر اساس این گزارش، بیش از 68 نفر در این تظاهرات زخمی شده و 43 نفر نیز بازداشت شدند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان