جلیلی: فکت‌شیت آمریکایی‌ها جایی برای خوش‌بینی نمی‌گذارد


جلیلی: فکت‌شیت آمریکایی‌ها جایی برای خوش‌بینی نمی‌گذارد

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن همواره به‌دنبال بهانه‌گیری است، گفت: آن چه در فکت شیت منتشر شده امریکایی‌ها، زیاده‌خواهی آن‌ها را نشان می‌دهد و مبنای آن‌ها بسیار فراتر از بحث‌های متعارف است و جای خوش‌بینی نمی‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان، در نشست با سعید جلیلی اظهار داشت: حداقل نتیجه مذاکرات اثبات قدرت ایران به غرب بود.

وی به مسائل هسته‌ای و مذاکرات گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم در جریان مسائل هسته‌ای اگر نتیجه ای هم نگیریم، برای دنیا روشن شده که ما دنبال مسائل مطرح شده از سوی آن‌ها نیستیم و اصل حرف ما براساس منطق استوار است و حداقل نتیجه آن اثبات قدرت ایران به غرب است.

وی افزود: از خبرهای بیرون شنیده‌ام که در غرب هم عنوان می‌کنند ایران خودش را هم سطح کشورهای مطرح غرب بالا کشیده است و وقتی مقابل این کشورها می‌نشیند تا مذاکره کنند، نشان دهنده توانایی‌ها و اهمیت کشور ما است..

امام جمعه گرگان با بیان این که این تلاش نشان دهنده این است که مساله هسته‌ای بهانه آن‌ها است، گفت: آن‌ها از ما می‌خواهند در مسائل منطقه سکوت کنیم و این با انقلاب ما جور در نمی‌آید.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری سپس به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: یمن کشور فقیری است و مشخص نیست چطور در این شرایط زندگی می کنند.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این نشست با بیان اینکه دشمن همواره به‌دنبال بهانه‌گیری است، گفت: اگر حرف‌های مقام معظم رهبری، مبنای کار باشد موفقیت خواهیم داشت.

وی افزود: آن چه در فکت شیت منتشر شده آمریکایی‌ها، زیاده‌خواهی آن‌ها را نشان می‌دهد و مبنای آن‌ها بسیار فراتر از بحث‌های متعارف است و جای خوش‌بینی نمی‌گذارد.

جلیلی با بیان این که حدود 7 سال است که هم سطح کشورهای غربی با آن‌ها مذاکره می‌کنیم، گفت: هر یک از کشورهای طرف مقابل هزاران کلاهک هسته‌ای دارند اما معلوم نیست چرا از چند سانتریفیوژ نگران می‌شوند.

وی با حضور کشورهای عدم تعهد در ایران اشاره کرد و گفت: این کشورها که دو سوم کشورهای دنیا را تشکیل می‌دهند برنامه هسته‌ای کشور ما را تائید کردند، اما اکنون چند کشور می‌خواهند بگویند کل دنیا ما هستیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon