متن سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت نهایی می‌شود

متن سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت نهایی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک ضمن اعلام شعار سال ۹۴ این مرجع تحت عنوان «برخورداری از آموزش حق همه کودکان»، از نهایی شدن متن سند ملی حقوق کودک تا پایان اردیبهشت ماه جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت دادگستری، مظفر الوندی در دوازدهمین نشست شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته کفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، همایش «چشم انداز حقوق کودک در جمهوری اسلامی» با همکاری ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، دانشگاه علوم قضایی و معاونت حقوقی قوه‌قضاییه اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت‌دادگستری افزود: این همایش برای نزدیکی دیدگاه های مسئولین و دست اندرکاران در سازمانهای دولتی و غیردولتی برگزار و مقدمه‌ای برای انجام فعالیت‌های آتی مرجع است.

وی ضمن ارایه گزارشی در خصوص وضعیت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در دست انجام مرجع، درباره قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و همچنین بحث تحصیل اتباع بیگانه در کشور و مسایل مبتلا به آن گفت: روند اجرایی بانک اطلاعات کودکان کشور از مهرماه 93 آغاز شده و با توجه به برگزاری جلسات متعدد و منظم کارشناسی در این خصوص، انتظار می رود فاز اول این بانک اطلاعاتی تا شهریور ماه امسال عملیاتی و راه اندازی شود.

در این جلسه همچنین نمایندگانی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گزارش هایی از آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص کودکان بازمانده از تحصیل، مصرف مواد مخدر در بین کودکان و همچنین دستاوردهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه حقوق کودک ارایه کردند.

در پایان این نشست با اهدای لوح، از تعدادی از نمایندگان فعال دستگاه های عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک تقدیر شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon