حماس و جهاد اسلامی بازداشت‌های خودسرانه در کرانه باختری را محکوم کردند


حماس و جهاد اسلامی بازداشت‌های خودسرانه در کرانه باختری را محکوم کردند

خبرگزاری تسنیم: جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی امروز سه‌شنبه با برگزاری تجمعی در محکومیت بازداشت‌های گسترده اعضای این جنبش‌ها در کرانه باختری توسط نیروهای تشکیلات خودگردان توقف این بازداشت‌ها را خواستار شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی طی سخنانی در تجمعی که برای محکومیت بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری برگزار شد، ضمن محکوم کردن بازداشت اعضای این جنبش توسط نیروهای تشکیلات خودگردان خواستار توقف این بازداشت‌ها و تلاش برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی شد.

وی با اشاره به اینکه برخی از افسران امنیتی منافع مشترکی با دشمن صهیونیستی دارند، تأکید کرد که وحدت ملی تنها راه آزادسازی سرزمین و بازپس‌گیری مقدسات است و نقش این جنبش نیز از ابتدا بر تقویت وحدت ملی و پایبندی به اصل بی‌طرفی بین همه طرفها و از جمله جنبش فتح استوار بود اما برخی افسران وحدت را نمی‌خواهند.

وی از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان خواست تا جلوی بازداشت اعضای جنبش جهاد اسلامی توسط نیروهای امنیتی را بگیرد.

از سوی دیگر سامی ابوزهری سخنگوی جنبش حماس بازداشت گسترده اعضای حماس و جهاد اسلامی در کرانه باختری را محکوم کرد.

وی افزود که هدف از این بازداشت‌ها حذف مقاومت است اما گروه‌های مقاومت ملی از هیچ تلاشی برای توقف این بازداشت‌ها دریغ نخواهند کرد.

وی از محمود عباس خواست تا این بازداشت‌ها را متوقف کند و تأکید کرد که مسئولیت این بازداشت‌ها و پیامدهای آن به‌عهده «رامی حمدالله» نخست وزیر دولت وفاق ملی فلسطین است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت