علیدوستی: بازیکنان نوجوان با استعداد و مانند بوم سفید نقاشی هستند


علیدوستی: بازیکنان نوجوان با استعداد و مانند بوم سفید نقاشی هستند

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال نوجوانان می‌گوید بازیکنانی که در این رده حضور دارند مانند بوم سفید نقاشی هستند.

حمید علیدوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص مراحل آماده‌سازی تیم فوتبال نوجوانان اظهار داشت: سعی داریم تا آخر اردیبهشت استعدادیابی را به پایان برسانیم و بعد از تعطیلی تیم در خرداد به دلیل امتحانات مدارس بازیکنان، از تیر تمرینات خود را آغاز و هر ماه 3 اردو برگزار می‌کنیم. باید خودمان را به خوبی آماده مسابقات شهریور کنیم که هنوز قرعه‌کشی نشده و نمی‌دانیم باید در کدام کشور بازی کنیم.

وی با بیان این‌که در رده نوجوانان استعدادهایی خوبی وجود دارند که باید به خوبی آموزش ببینند، افزود: چون باشگاه‌های ما به رده‌های پایه اهمیت نمی‌دهند، ما باید در اردوها کار آموزش را هم انجام دهیم. بازیکنان رده نوجوانان استعدادهای خامی هستند که باید پخته شوند و این فرآیند زمان زیادی می‌خواهد و در زمان کم هم نمی‌توان ایده‌آل‌ها را کشف کرد.

سرمربی تیم نوجوانان در پاسخ به این سؤال که در این مدت خودش و تیمش به خوبی از سوی فدراسیون فوتبال حمایت شده‌اند یا نه، گفت: کمیته جوانان فدراسیون فوتبال به خوبی همکاری می‌کند و تاکنون 5، 6 اردوی تدارکاتی خوب در خارج از کشور داشته‌ایم. در اردوها سعی کردیم در کادرفنی کارها تقسیم شده و کار آموزشی به خوبی انجام شود. حتی آموزش فردی هم به بازیکنان داده شده و سپس به سمت آموزش گروهی رفته‌ایم و خوشبختانه بازیکنان هم ما را امیدوار کرده‌اند. به این دلیل که آموزش‌ها را به خوبی فرا می‌گیرند و قدرت یادگیری‌شان بالاست. بازیکنان نوجوان مانند بوم سفید نقاشی هستند که باید نقاشی زیبایی روی این بوم کشید.

علیدوستی در خصوص این‌که آیا از او انتظار نتیجه‌گیری وجود دارد یا اولویت فدراسیون فوتبال آموزش استعدادهای برای آینده فوتبال است، عنوان کرد: انتظار نتیجه‌گیری ندارند اما نتیجه هم مهم است. شما در موازات کاری که انجام می‌دهید انتظار دارید که رشد بازیکنان را هم ببینید و این رشد را باید در مسابقات دید. پس به این صورت اگر قرار است رشدی ببینید مسلماً باید با نتیجه همراه باشد. باید سعی کنیم این بازیکنان را به یک بلوغ فکری برسانیم و برای آموزش آن‌ها نیز به زمان نیاز داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon