جلیلی: اعتماد نظام و مردم، ایران را به قدرتی بی‌بدیل تبدیل کرده است


جلیلی: اعتماد نظام و مردم، ایران را به قدرتی بی‌بدیل تبدیل کرده است

خبرگزاری تسنیم: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اعتماد نظام و مردم، ایران را به قدرتی در منطقه و جهان تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید جلیلی عصر امروز در نشست گفتمان انقلاب با حضور دانشگاهیان در دانشگاه گلستان اظهار داشت: نگاه جمهوری اسلامی و اعتماد بین مردم و نظام، ایران را به قدرتی نرم تبدیل کرده و دشمنان از این قدرت می‌ترسند.

وی افزود: اینکه ما علیه آمریکایی‌ها بی‌اعتماد هستیم، یک منطق روشن دارد و یک توهم نیست و آمریکایی‌ها تاکنون 39 بار علیه عبور خط لوله گاز از ایران موضع‌گیری کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: آمریکا در توافق ژنو هم به توافق پایبند نبوده و در لوزان نیز در فکت‌شیتی که منتشر کرده به توافق پایبند نبوده است.

جلیلی اظهار داشت: نباید اجازه داد توافق بدی صورت گیرد و یک عزم ملی می‌خواهد که از حقوق و منافع کشور به‌شکل یکپارچه دفاع کنیم.

وی افزود: مسیر انقلاب اسلامی یک مسیر شکوهمند است و یک مبنای قوی دارد و ولایت فقیه ستون این ساختار است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: قدرتی که امروز در دنیا ظهور پیدا کرده از جنس دیگری است و ارزان به دست نیامده و یک شالوده قوی دارد که ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: می‌توان با اتکا به درون و ظرفیت‌ها، به‌بهترین شکل کشور را به پیش ببریم و دشمن نگران این است که در صحنه مبارزه پیروزی با ما باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: سخنان 20 فروردین ماه مقام معظم رهبری یک جلوه از جمهوریت و اسلامیت نظام بود.

جلیلی اظهار کرد: سؤالی که امروز در دنیا مطرح است این است: در ایران چه اتفاقی افتاده که نام ایران این‌گونه در صحنه جهانی مطرح می‌شود؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: یکی از توفیقات و افتخارات نسل ما این است که در دوره‌ای هستیم که در ایران نظام، ماهیت و اندیشه متفاوتی شکل گرفته که آنها را دغدغه‌مند کرده است.

وی اظهار داشت: اندیشه و گفتمان اسلام چه آثار و طبعاتی داشته که غربی‌ها آن را رقیب تمدن غربی خود می‌دانند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز گفتمان اسلام گفتمانی است که در عرصه‌های مختلف مدعی است و ادعا می‌کند که می‌تواند حرفهایش را محقق کند و در آن موفق باشد و اجازه نمی‌دهد افراد دیگری برای استقلال و آزادی‌اش تصمیم بگیرند.

جلیلی اظهار داشت: اینکه 170 شبکه تلویزیونی علیه یک نظام راه بیندازند نشان می‌دهد که دشمنان تلاش دارند تا آزادی این ملت را محدود کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سند استراتژی امنیت ملی آمریکا در بهمن ماه سال گذشته منتشر شد که در آن نگاه استکباری این کشور مشهود است.

جلیلی گفت: در مقدمه این سند به‌نقل از اوباما آمده که سؤال این نیست که آمریکا باید رهبر جهان باشد یا نه، سؤال این است که چگونه باید این رهبری را مدیریت کند.

وی افزود: در بخشی دیگر از این سند آمده که رهبری آمریکا بر جهان همیشگی است و بر پایه منافع آن رهبری آمریکا در این قرن همانند قرن گذشته همچنان اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: برای جنگ و کشتار 40روزه هیچ قطعنامه‌ای صادر نمی‌شود و اینها واقعیت امروز جامعه ما است که باید دیده شود.

جلیلی تصریح کرد: اینها واقعیت سیاست خارجی است و 40 روز انسان‌های بی‌گناه کشته شدند و از متجاوزان حمایت می‌شود.

وی گفت: 50 روز در غزه انسان‌های بی‌گناه کشته می‌شوند و از متجاوزان حمایت می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: غربی‌ها بیشتر از اینکه از غنی‌سازی در فردو و نطنز نگران باشند و بترسند از احمدی روشن و شهریاری‌ها می‌ترسند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon