تمامی مشکلات کشور را نباید به تحریم‎ها گره زد


تمامی مشکلات کشور را نباید به تحریم‎ها گره زد

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز دکترینال با بیان اینکه منتقدان پرونده هسته‌ای و دولت در یک کشتی قرار دارند، گفت: تمامی مشکلات کشور را نباید به تحریم‎ها گره زد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن عباسی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینای همدان با موضوع "در نبرد مشکوک 4" اظهار داشت: امروز در جامعه که شاهد زدوخورد فرهنگی با وجود فعالیت رسانه‌ها هستیم می‎بینیم که معتکفان از 480هزار نفر به 700هزار نفر رسیده که جای تحلیل و بررسی بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه نبرد مشکوک به زبان نهج‌البلاغه فتنه نام دارد، افزود: در این فضا تشخیص سره از ناسره امری دشوار است و باید بصیرت لازم در این زمینه وجود داشته باشد تا بتوان به آگاهی رسید.

عباسی با تأکید بر "مشکلات کشور ما در داخل کشور حل می‎شود و بیرون از مرزها راه‌حلی ندارد" گفت: این مسئله یک نکته کلیدی است و اساس و جوهره استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به این مسئله بستگی دارد.

وی با ابراز اینکه مهمترین پرونده در کشور در حال حاضر پرونده هسته‌ای است، تأکید کرد: در ابتدای این هفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند که مشکلات سینمای ایران پس از رفع تحریم‎ها حل می‎شود، در حال حاضر مشکل اصلی سینما نبود فیلمنامه مناسب است که این سؤال مطرح می‎شود: آیا پس از رفع تحریم‎ها قرار است فیلمنامه وارد کشور شود؟

تمامی مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره نزنیم

رئیس مرکز دکترینال با اشاره به اینکه نباید تمامی مشکلات کشور را به تحریم‌ها گره زد، عنوان کرد: در حال حاضر کشور با مشکل اشتغال و مسکن مردم و جوانان مواجه است و باید دولت نسبت به تعهدات خود در این زمینه نیز عمل کند.

عباسی با بیان اینکهنتیجه مذاکرات از دید برخی افراد در داخل کشور مهم نیست، تصریح کرد: این افراد به‌دنبال شکستن قبح مذاکره با غرب بودند تا بتوانند با آمریکا بر سر یک میز برای مذاکره بنشینند.

وی عنوان کرد: برخی‌ها اعلام می‎کنند که تحریم‎ها پس از توافق برداشته شده و مشکلات حل می‎شود ولی از توافق اولیه سال گذشته در اروپا تا روز گذشته 174 مرتبه آمریکا اعلام کرده که تحریم‌ها حذف نمی‎شود بلکه به‌مرور کنار می‎رود.

وجود تردید در رفع تحریم‌ها پس از توافق جامع هسته‎ای

رئیس مرکز دکترینال با ابراز اینکه مسئولان تیم ایرانی معتقدند که تحریم‌ها پس از توافق نهایی برداشته می‎شود، افزود: مقامات آمریکایی از توافق اولیه سال گذشته 143 مرتبه اعلام کردند که تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها از سال 85 تا تابستان گذشته ایران در 4 نبرد سهمگین در مجموع به‌مدت 114 روز از نیروهای انقلابی شکست خوردند و پاسخ‌های محکمی از ایران دریافت کردند.

عباسی با اشاره به اینکه تیم مذاکره‎کننده داخلی اعلام می‌کند که اظهارات مقامات آمریکایی درست نبوده و مصرف داخلی دارد، افزود: از ابتدای امسال تا امروز آمریکایی‌ها 27 مرتبه اعلام کرده‌اند که غنی‎سازی ایران محدود شده و بازرسی‎های همه‎جانبه اعمال می‎شود.

وی با بیان اینکه هنوز پروتکل الحاقی در مجلس تصویب نشده است، افزود: در 15 سال قبل اعلام شد که نیروگاه‎های اتمی آلوده‎کننده بوده و باید نیروگاه‌های جوش هسته‎ای جایگزین آن شوند.

رئیس مرکز دکترینال اظهار داشت: برای این منظور کنسرسیومی متشکل از کشورهای جهان تشکیل شده و براساس تصمیم این کنسرسیوم نخستین نیروگاه جوش اتمی در فرانسه ساخته می‎شود و براین اساس در 10 تا 15 سال آینده نیروگاه‌های اتمی آلوده‎کننده محیط زیست شناخته می‎شود.

عباسی تصریح کرد: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که بازرسی از تأسیسات هسته‌ای ایران تا ابد ادامه دارد و تحریم‌ها نیز تا 15 سال آینده به‌مرور زمان رفع می‎شود که این مسئله برای ما قابل قبول نیست.

دولت فکت شیت را منتشر کند

رئیس مرکز دکترینال با اشاره به اینکه منتقدان را به تعامل‎ستیزی متهم می‌کنند، اظهار داشت: همه باید بدانند که امام خمینی(ره) با آمریکا و شیطان بزرگ تعامل‌ستیز بودند.

وی با بیان اینکه ساخت درونی نظام ابتدا از شفافیت می‌آید، عنوان کرد: تهدید منتقدان و برچسب زدن به آنها وجهه خوبی ندارد و باید این روند اصلاح شود، مگر شما در 30 سال مذاکره با غرب پای میز مذاکرات حضور نداشتید چرا گزارشی از فعالیت این مدت سخن نمی‎گویید.

عباسی با تأکید بر اینکه استحکام درونی نظام به جریان داشتن فقه در جامعه و نظام بستگی دارد، گفت: استحکام درونی نظام جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که ولایت و مدیران به فقه عمل کنند حفظ می‎شود ولی از زمانی که مدیران و وزرا خارج از فقه اقدام کنند نظام از استحکام درونی برخوردار نمی‎شود.

نبود فقه، جامعه را دوهویتی می‎کند

رئیس مرکز دکترینال اظهار داشت: اگر فقه در تاروپود جامعه وجود نداشته باشد جامعه دوهویتی می‎شود که در این زمان به نام اسلام و به کام مدرنیته خواهد بود.

وی تأکید کرد: دشمن فریاد می‎زند که تحریم‎ها برداشته نمی‌شود چرا که تحریم‎ها تنها در بخش هسته‌ای نبوده و همچنین تحریم‎های هسته‎ای توسط چهار بخش ریاست جمهوری آمریکا، کنگره آمریکا، اروپا و شورای امنیت برقرار شده است.

وی با اعلام "در صورت توافق جامع سانتریفیوژهای ما تا 15 سال آینده خالی می‎چرخد" تأکید کرد: چرا باید یقه خود را دست دشمن دهیم، چرا باید کاری کنیم که دست سلطه بر سر ما وجود داشته باشد، اگر فقه در جامعه نهادینه شود شاهد این وضعیت در کشور نخواهیم بود.

عباسی با اشاره به اینکه نتانیاهو به‌طور رسمی اعلام کرد که در توافق جامع و نهایی ایران اسرائیل را به رسمیت می‎شناسد، گفت: مذاکرات درباره پرونده‌ هسته‎ای ایران است و غیر از این مباحث نیز نباید در آن مطرح شود.

وی بیان کرد: هر نوع جنگ و صلح و هر نوع پیمان کلان سیاست خارجی براساس قانون اساسی باید به تصویب مقام معظم رهبری برسد.

رئیس مرکز دکترینال عنوان کرد: مردم را در مسئله هسته‌ای بیش از حد امیدوار نکنید، چراکه اگر تحریم‌ها به‌طور کامل رفع نشود دولت صدمه می‎بیند، اگر مسائلی از سوی منتقدان مطرح می‎شود به‌سبب دلسوزی است که وجود دارد.

منتقدان پرونده هسته‌ای و دولت در یک کشتی قرار دارند

عباسی با بیان اینکه منتقدان پرونده هسته‌ای و دولت در یک کشتی قرار دارند، تصریح کرد: متأسفانه دولت شفاف‌سازی لازم را در زمینه پرونده هسته‌ای نداشته و این درحالی است که طرف‌های روسی، آمریکایی و فرانسوی اعلام می‎کنند که فکت شیت اصلی همانی است که آمریکا ارائه داده و تیم مذاکره‎کننده ما اعلام می‎کند که آنها دروغ می‎گویند.

عباسی با اعلام "با تعامل مشکل نداریم" گفت: امام خمینی(ره) فرموده‌اند که با آمریکای ام‌الفساد، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و استکبار جهانی نمی‎توان به تعامل رسید که این امر باید سرلوحه تیم مذاکره‌کننده داخلی باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد غرب پاشیده شده است، تأکید کرد:چرا باید در جمهوری اسلامی ایران صفحه اینترنتی‌ای که پاشیده شدن اقتصاد آمریکا را نشان می‎دهد فیلتر شود.

رئیس مرکز دکترینال عنوان کرد: به مردم ایران القا شده که کشورهایی همچون آمریکا، کانادا، اروپا، چین و ژاپن دارای اقتصادی بانشاط و پویا هستند ولی باید اعلام کرد که اقتصاد این کشورها بیشترین بدهی را دارد و از هم پاشیده شده است.

وی با تأکید بر اینکه استحکام درونی نظام با علم اقتصادی که غربی‌ها آن را زمین‌خورده می‎دانند حاصل نمی‎شود، گفت: اگر قرار است مشکلات کشور پس از تحریم‌ها برطرف شود چرا آمریکا امروز با مشکلات اقتصادی فراوان مواجه است و شهرهای صنعتی این کشور سقوط می‎کند.

مکتب پولی کشور سبب بروز بسیاری از مشکلات است

عباسی با بیان اینکه سیستم اقتصادی کشور مدل بانکی است که سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است، گفت: اقتصاد پول‌مبنا را باید کنار گذاشت، مشخص نیست مکتب پولی کجا تصویب شد و باید اعلام کرد که مکتب پولی منحط‌ترین مکتب است.

وی با تصریح بر اینکه مردم ایران باید بدانند اقتصاد آمریکا و اروپا از هم پاشیده است، افزود: کنار این آگاهی اگر به جوانان امید و اعتماد به نفس مناسبی داده شود شاهد خواهیم بود که جوانان ایرانی بتوانند مدل پولی و مالی جدیدی را منطبق بر شرایط کشور ارائه دهند.

رئیس مرکز دکترینال با بیان "باید برای مذاکرات هسته‎ای ظرفیتی مشخص قائل باشیم" تأکید کرد: باید به مردم اعلام شود که مشکلات براساس ظرفیت مذاکرات برطرف می‎شود ولی اگر بخواهیم امید کامل به مردم بدهیم در صورت عدم توافق مردم دچار یأس و ناامیدی می‌شوند و دولت صدمه می‎بیند.

وی اظهار داشت: اگر می‎خواهیم به استحکام نظام جمهوری اسلامی برسیم باید اقتصاد فعلی را از نظام بگیریم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر قرآن استوار کنیم تا بتوان به استحکام نظام دست یافت.

عدم‌باور برخی مسئولان کشور به اسلام، به نظام آسیب وارد کرده است

عباسی تأکید کرد: اگر امروز نظام به این مرحله رسیده است به‌سبب این است که برخی مسئولان اسلام را باور نداشتند، حکومتی که به نام دین در کشور وجود دارد باید شاهد اقدامات دینی در آن باشیم.

رئیس مرکز دکترینال با اعلام "در نبردی مشکوک قرار داریم و باید پشتیبان ولی امر خود باشیم" تصریح کرد: منتقدان به‌دنبال این هستند تا دولت را هوشیار کرده و مسئولان تیم مذاکره‎کننده را برای رسیدن به توافقی مطلوب یاری کنند.

انتهای پیام/ر*1

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon