وزیری که طی ۶۲۶ روز ۴ کتاب خوانده است

وزیری که طی 626 روز 4 کتاب خوانده است

خبرگزاری تسنیم: وزیر بهداشت میزان مطالعه کتاب در دوره وزارت خود را در مدت ۶۲۶ روز بالغ بر ۴ کتاب عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کار خود را آغاز کرد، در این مقوله یکی از سئوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند این است که در طول یکسال گذشته افراد که می‌تواند هر قشری را در بر گیرد علی‌الخصوص مسئولان و مدیران ارشد نظام؛ چه تعداد کتاب را مطالعه کرده‌اند، دغدغه‌ای که همیشه رهبر معظم انقلاب به آن تاکید ویژه‌ای دارند مبنی بر اینکه جامعه باید به سمت کتابخوانی پیش رود.

در این راستا یکی از وزرای که بسیار بیش‌تر از وزرای دیگر دولت یازدهم پاسخگویی رسانه‌ها‌ست و مطالبات بی‌شماری نیز در این حوزه از وزراتخانه وی همیشه مطرح است، سید حسن هاشمی است که در روز 25 مرداد 1392، با 260 رأی موافق و 18 رأی مخالف، و با کسب 91٫5 درصد آرای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به‌عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت یازدهم تأیید شد.

براین اساس هاشمی در پاسخ به این مسئله که در دوران وزارت‌تان و از مرداد سال 92 و تاکنون که مصادف با آغاز به‌کار بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شده است چه تعداد کتاب مطالعه کردید؟ به تسنیم گفت: متاسفانه در حدود این دو سال فکر کنم 4 کتاب مطالعه کردم.

وزیر بهداشت درباره اینکه آیا قبل از مسئولیت اجرای در وزارت بهداشت بیشتر کتاب مطالعه می‌کردید؟ بیان داشت: بله، چون کار بنده بیشتر در زمینه مطالعات بود.

هاشمی درباره علایق خود و نوع کتاب‌های که بیشتر مطالعه می‌کند، توضیح داد: بنده بیشتر کتب تاریخی را مطالعه می‌کنم.

وزیر بهداشت درباره اینکه یکی از کتب مورد علاقه شما زندگینمامه دکتر علی اکبر سیاسی (رئیس دانشگاه تهران از 1321 تا 1333) است، با تایید این مسئله بیان داشت: بله، به هر حال کتاب زندگینامه دکتر علی‌اکبر سیاسی نیز مضمون تاریخی دارد.

هاشمی درباره اینکه آیا بازدیدی از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهید داشت؟ خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کتاب را فکر نمی‌کنم فرصت کنم، البته مشهدی‌ها روز جمعه یک برنامه ای گذاشتند، از طرفی هم مادرم از کربلا می‌آیید و باید برای دیدن ایشان به مشهد بروم، از آن طرف هم جلساتی دارم و اگر ما‌بین این دو اتفاق فرصتی شد ان‌شاءالله بازدیدی هم از نمایشگاه کتاب خواهم داشت.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon