پرونده مخوف سعودی در زمینه حقوق بشر و ادامه سرکوبگری در دوران سلمان

پرونده مخوف سعودی در زمینه حقوق بشر و ادامه سرکوبگری در دوران سلمان

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین‌الملل از ادامه سرکوب مخالفان و فعالان حقوق بشر در عربستان پس از به قدرت رسیدن سلمان‌بن عبدالعزیز خبر داده و پرونده آل‌سعود در زمینه حقوق بشر را رعب‌آور توصیف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، سازمان عفو بین الملل تأکید کرده است از لحظه‌ای که سلمان‌بن عبدالعزیز بر تخت پادشاهی تکیه زده است، هیچ پیشرفت و تحولی در زمینه حقوق بشر ایجاد نشده است و وی نیز هیچ اقدامی برای بهبود پرونده مخوف در زمینه حقوق بشر انجام نداده است.

این سازمان در بیانیه خود تأکید کرد پس از گذشت یکصد روز از به قدرت رسیدن سلمان‌بن عبدالعزیز، فرصت‌های پیشرفت حقوق بشر در عربستان،‌ هرگز دلگرم کننده نیست، این در حالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه، هم به عربستان سفر کرده است.

فیلیپ لوثر مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل خاطرنشان کرده است پادشاه عربستان به‌جای اتخاذ اقداماتی برای بهبود پرونده مخوف عربستان در زمینه حقوق بشر، سرکوب گسترده مخالفان دولت و فعالان صلح‌‌جو را همانند گذشته انجام می‌دهد که ماه‌های نخست حکومت وی با موج بی‌سابقه‌ای از اعدام‌ها روبه‌رو بوده است.

سازمان عفو بین الملل تصریح کرده است پس از آنکه سلمان‌بن عبدالعزیز به قدرت رسید،‌ بلافاصله نامه‌ای برای وی نوشت و مسائلی را در خصوص حقوق بشر مطرح کرد و از وی خواست به‌ویژه ده‌ها زندانی را که مدافعان حقوق بشر هستند، آزاد کند، اما وی تا کنون هیچ پاسخی به این درخواست نداده است.

بر اساس این گزارش،‌ شاخه فرانسوی سازمان عفو بین الملل و دیگر نهادهای غیردولتی در پاریس تجمعی را در حمایت از رائف بداوی وبلاگ‌نویس عربستانی که از سوی مقامات سعودی به 10 سال زندان و یکصد ضربه شلاق محکوم شده است، برگزار کرده‌اند.

انتهای پیام/*1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان