فابیوس: فرانسه در تلاش برای انعقاد قراردادهای چند میلیارد یورویی با عربستان است

فابیوس: فرانسه در تلاش برای انعقاد قراردادهای چند میلیارد یورویی با عربستان است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه فرانسه گفت که این کشور در تلاش برای انعقاد قراردادهای سریع چندین میلیارد یورویی با عربستان است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه گفت که پاریس در حال مذاکره برای انعقاد قراردادهای چندین میلیارد یورویی با عربستان بوده که امکان تکمیل سریع آن وجود داشته و شامل زمینه‌های متعدد از جمله دفاعی، هواپیماهای مسافری، حمل و نقل و انرژی است.

فابیوس این سخنان را پس از دیدار "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه با اعضای جدید هیئت وزیران عربستان مطرح کرد و گفت که هر دو کشور کمیته مشترکی برای آغاز 20 پروژه طی ماه‌های آینده تشکیل داده‌اند.

این خبر درحالی منتشر شده است که فرانسه پس از کارشکنی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی به نظر می‌‌رسد نظر مساعد برخی کشورهای عربی مانند قطر و عربستان را جلب کرده و با عقد قراردادهای میلیارد دلاری به‌نوعی پاداش سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات هسته‌ای را دریافت می‌کند.

روز گذشته فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر قراردادی به‌ارزش 6.3 میلیارد یورو (7.02 میلیارد دلار) را برای فروش 24 فروند جنگنده رافائل امضا کردند.

این سومین قرارداد برای فروش جنگنده‌های رافائل فرانسه به کشورهای جهان به شمار می‌رود. پیش از این فرانسه دو قرارداد دیگر را نیز برای فروش این جنگنده‌ها با هند و مصر به امضا رسانده است.

قرارداد نظامی فرانسه و قطر همچنین شامل فروش موشک‌های ام‌بی‌دی‌ای و آموزش 36 خلبان قطری و 100 تکنسین توسط ارتش فرانسه خواهد بود.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان