موج رعب و وحشت در عربستان؛ از توقف پروازها تا تعطیلی مدارس

موج رعب و وحشت در عربستان؛ از توقف پروازها تا تعطیلی مدارس

خبرگزاری تسنیم: کشته شدن ۱۲ نظامی سعودی در عملیات قبایل خشمگین یمنی،اعلام تعطیلی مدارس نجران تا بیش از سه ماه آینده و توقف پرواز هواپیماها در جنوب عربستان از حاکم شدن فضای رعب و وحشت بر رژیمی است که از ۴۰ روز پیش به کشتار و ویرانگی در یمن می پردازد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه ها از کشته شدن 12 نظامی سعودی در عملیات قبایل خشمگین یمنی و مجبور شدن نظامیان باقی مانده به فرار به سمت کوه جحفان و شهر الردیف و اعلام تعطیلی مدارس نجران تا بیش از سه ماه آینده و توقف پرواز هواپیماها در جنوب عربستان خبر داده اند.(لینک خبر+فیلم و تصاویر)

روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت، قبایل یمنی که از جنایات ضد بشری آل سعود در یمن و کشتار کودکان و زنان به تنگ آمده اند، در عملیاتی جسورانه، به عمق خاک عربستان نفوذ کرده و بر برخی مواضع نظامی سعودی مسلط شدند، بر اساس گزارش منابع خبری، مردان قبایل یمنی، چهار موضع نظامی را در استان جیزان از جمله موضع التبه الحمراه و سه موضع در نزدیکی منطقه المدافن به کنترل خود درآوردند، نظامیان متجاوز سعودی از این مواضع، خودروها و مردم یمن را در جاده مواصلاتی بین استان های حجه و صعده هدف حملات خود قرار می دادند.

نیروهای قبایل "بکیل المیر" از استان حجه در شمال یمن روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت در عملیات نفوذی خود در داخل عربستان، 12 نظامی را به هلاکت رساندند و بقیه نظامیان سعودی هم پا به فرار گذاشتند تا نشان دهد عربستان با همه هیاهویی که در منطقه و جهان به راه انداخته و تلاش برای ایجاد رعب و وحشت در میان ملت ها از طریق جنگ ویرانگر در یمن با عنوان توفان قاطعیت، ارتش آن در داخل و در صحنه میدانی بسیار شکننده و متزلزل است و نظامیانش حتی توان نگه داشتن مواضع خود در داخل عربستان را هم ندارند، البته جازان و دو منطقه دیگر عربستان در اصل متعلق به یمن است که بیش از چند دهه است در اشغال سعودی هاست.

شکست نظامیان سعودی در مقابل عملیات قبایل یمنی و فرار آنها که حتی اجساد نظامیان کشته شده را هم رها کرده و فرار کردند، علت تکاپوی شدید آل سعود برای کشاندن ارتش های اجاره ای به جنگ زمینی و خشم آنها از مخالفت پاکستان با اعزام نظامیانش را بیشتر نشان می دهد.

همچنین روز یکشنبه هم جنگجویان قبایل همدان بر موضع نظامی الحلقه در استان نجران در نزدیکی استان صعده یمن مسلط شدند، زیرا نظامیان سعودی از این موضع، شهروندان یمنی و منازل آنها را گلوله باران می کردند، تصرف پنج موضع نظامی سعودی از سوی قبایل یمنی در حالی است که سعودی ها از این مواضع با گلوله های ویرانگر خود، مناطق مسکونی داخل یمن را هدف قرار می دادند.

قبایل یمنی تاکید کرده اند که این عملیات، گرفتن انتقام از متجاوزان سعودی است که خودروهای حامل مواد غذایی را در جاده مواصلاتی حرض و الملاحیظ را با جنگنده های خود بمباران کردند و به شهادت شماری از شهروندان یمنی نیز منجر شد.

عملیات جسورانه قبایل یمنی در عمق خاک عربستان ضربه بزرگی به این رژیم به شمار می رود که بیشتر در رسانه های دروغ پراکن، یک دولت قدرتمند و مقتدر است،  اما در صحنه میدانی کاملا متزلزل و پوشالی.

از سوی دیگر پخش تصاویری از تروریست های القاعده و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری در برخی مناطق عدن که پرچم عربستان را بر روی خودروهای زرهی برافراشته اند، دروغ بودن ادعاهای آل سعود مبنی بر مبارزه با داعش و القاعده را بیش از پیش اثبات کرد.

آتشی که آل سعود در یمن برافروخت در حال انتقال به عربستان است

تعطیلات مدارس منطقه نجرات تا سال تحصیلی آینده یکی از پیامدهای ماجراجویی نظامی آل سعود در یمن است.

اگرچه رسانه های سعودی تلاش می کنند تمام حوادث رخ داده در مرزهای مشترک با یمن را به انصارالله ربط دهند که واژه های توهین آمیزی درباره این گروه مردمی نیز به کار می برند، با این حال حقایق و واقعیت های میدانی چیز دیگری را نشان می دهد.

اعلام تعطیلی مدارس در منطقه نجران تا سال آینده تحصیلی نشان می دهد که موج رعب و وحشت ناشی از جنگ افروزی در یمن، بر رژیم حاکم بر عربستان حاکم شده است.

پایگاه خبری سبق سعودی از تعطیلی مدارس منطقه نجران تا سال آینده تحصیلی خبر داده و نوشته است تصمیمی مبنی بر توقف تحصیل در مدارس منطقه نجران و پایان سال تحصیلی فعلی به طور کامل و بازگشت دانش آموزان در آغاز سال آینده تحصیلی در ماه ذی القعده(بیش از سه ماه دیگر) خواهد بود.

سبق به این که چرا مدارس منطقه نجران تا سال آینده تحصیلی در عربستان تعطیل شده، اشاره ای نکرده است.

نحوه اطلاع رسانی رسانه های سعودی درباره تعطیلی مدارس منطقه نجران نشان می دهد که آنها از انتقال واقعیت ها به مردم عربستان و مردم مناطق مرزی وحشت دارند و اصولا ارزشی برای مردم عربستان قائل نیستند و صرفا هر چه را که از سوی حاکمان غیر منتخب عربستان بر آنها تحمیل شود،‌موظف به تبلیغ آن هستند. هر چند منطقه نجران و دو منطقه دیگر سال هاست در اشغال آل سعود است و در اصل مناطق یمنی است.

ادامه فریب افکارعمومی از سوی سخنگوی ائتلاف جنگ افروزان

احمد بن عسیری سخنگوی ائتلاف جنگ افروزان عرب علیه یمن به سرکردگی رژیم سعودی مدعی شده است شبه نظامیان حوثی با خمپاره و موشک های کاتیوشا به صورت بی هدف و پراکنده، برخی مدارس و یک بیمارستان صحرایی را در شهر نجران هدف قرار دادند.

وی در تلاش برای القای انسان دوستی آل سعود ادعا کرد این رفتار شبه نظامیان حوثی با پیش بینی های ما درباره این شبه نظامیان همخوانی دارد، چرا که این اقدام پاسخی به طرح موضوع اقدامات و کمک های بشردوستانه از سوی رهبران ائتلاف و توقف عملیات برای مدت مشخص است.

العسیری که با بلندگوی تبلیغاتی رژیم سعودی یعنی شبکه العربیه گفت و گو می کرد، برای تخریب وجهه نیروهای مقاومت انصارالله و سرپوش گذاشتن بر جنایات هولناک متجاوزان سعودی در یمن که تا کنون هزاران غیرنظامی را به خاک و خون کشیده و سازمان های بشردوستانه خارجی هم درباره وقوع فاجعه انسانی به سبب وضع وخیم بیمارستان ها،‌قطع برق و آب و اتمام سوخت هشدار داده اند، مدعی شد تنها هدف شبه نظامیان حوثی، صرفا کشتار است و این گروه فاقد هیچ شیوه یا برنامه سیاسی است!

این در حالی است که بر خلاف ادعاهای این مسئول نظامی سعودی، قبایل یمنی به تلافی حملات مستمر ارتش عربستان به مناطق مسکونی به ویژه در مرزها، عملیاتی را علیه برخی مواضع نظامیان سعودی انجام داده و بر این مواضع مسلط شدند و هرگز به سوی مدارس یا بیمارستان ها آن طور که مقامات سعودی ادعا می کنند، حمله نکردند.

العسیری در تلاش برای کاهش موج نگرانی فزاینده مردم عربستان از پیامدهای دخالت های نظامی این رژیم در یمن مدعی شد دوست دارم به شهروندان در نجران و در عربستان اطمینان دهم که اوضاع تحت کنترل است و نیروهای زمینی و گارد مرزی در حال حاضر به وظیفه خود برای برخورد با منبع آتش و سرکوب هر کس که به مرزهای عربستان جسارت کند، عمل می کنند.

این مقام سعودی مدعی شده است ما با همان میزان از آمادگی از تمام مرزها حمایت می کنیم.العسیری تهدید کرده است که تمام گزینه ها روی میز فرماندهان ائتلاف جنگ است تا اقدامات لازم را برای تضمین امنیت مرزهای عربستان اتخاذ کنند.

این تهدیدها در حالی است که مردم یمن از چهل روز پیش در معرض وحشیانه ترین حملات دریایی، هوایی و زمینی جنگ افروزان سعودی قرار دارند و تا کنون علاوه بر شهید و زخمی شدن هزاران نفر، ده ها هزار نفر از ترس حملات جنگنده های سعودی، خانه و کاشانه خود را رها کرده و وضع انسانی یمن هم به سبب مانع تراشی آل سعود در برابر ورود کمک های بشردوستانه فوری در آستانه فاجعه اعلام شده است و عملیات اخیر مبارزان قبایل یمنی در داخل عربستان صرفا پاسخی به تجاوزات مستمر ارتش سعودی به مناطق مرزی یمن و اقدامی دفاعی بوده است و بر خلاف ادعای مقامات سعودی، در این عملیات، قبایل یمنی مشارکت داشته اند نه شبه نظامیان حوثی به زعم العسیری.

از سوی دیگر اگرچه العسیری و دیگر مقامات سعودی به همراه رسانه های پرتعدادشان تلاش می کنند برای توجیه جنگ خود در یمن و متقاعد کردن کشورهای دیگر به همراهی با آنها، این گونه به دروغ  القا کنند که کشوری که حرمین شریفین در آن واقع است، در معرض خطر قرار دارد، در حالی که کشوری که امنیت و تمامیت ارضی اش در عمل تهدید شده و زیر ساخت هایش در حال نابودی و ویرانی است، شهروندانش به طرز بی رحمانه ای در زیر آوارهای ناشی از بمب های ویرانگر به خاک و خون کشیده می شوند، بیمارستان هایش به خاطر مانع تراشی در برابر کمک های بشردوستانه وضع فاجعه بار پیدا کرده و به خاطر نبود سوخت، فعالیت خود را متوقف کرده اند، 40میلیارد دلار به زیر ساخت ها و تاسیسات اقتصادی اش زیان وارد شده، انبارهای مواد غذایی اش بمباران می شود و شهرها و روستاهایش از دریا، هوا و زمین گلوله باران و بمباران می شود، یمن است نه عربستان.

با این توصیف اگر عملیاتی از سوی قبایل خشمگین یمن در عمق خاک عربستان و آن هم فقط علیه مواضع نظامی متجاوزان سعودی انجام شود، اقدامی کاملا مشروع و تلافی جویانه است و متجاوزان هر اندازه بخواهند با جنگ روانی و تبلیغاتی و خبرهای دروغین و ساختگی افکارعمومی را فریب دهند، نمی توانند واقعیت ها و حقایق را تغییر دهند و بر شکست تمام عیار خود در یمن سرپوش بگذارند، رژیمی که سازمان عفو بین الملل از پرونده مخوف رژیم آل سعود در زمینه حقوق بشر و ادامه سرکوبگری در دوران سلمان شاه جدید سخن گفته  است.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان