کلاهبرداری مدیر قلابی نفتی با وعده ازدواج


کلاهبرداری مدیر قلابی نفتی با وعده ازدواج

خبرگزاری تسنیم: رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که با دادن وعده ازدواج و استخدام در شرکت‌های نفتی اقدام به کلاهبرداری از زنان و دختران کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در تاریخ یکم بهمن پارسال خانمی با مراجعه به دادسرای ناحیه یک تهران و طرح شکایتی اعلام داشت که فردی به بهانه استخدام‌، اقدام به کلاهبرداری چند ده میلیون تومانی از وی کرده است.

این خانم در اظهارات اولیه‌اش عنوان کرد‌: فردی به نام وَنداد طی چندین مرحله و به بهانه استخدام در یکی از شرکت های معتبر نفتی ، مبلغ 157 میلیون تومان از من پول دریافت کرد و پس از آن ناپدید شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : چندی پیش در بلوار ارتش با فردی به نام ونداد آشنا شدم ؛ این شخص خود را یکی از مدیران ارشد پروژه‌های نفتی معرفی کرد و مدعی بود که با توجه به ارتباطات خوبی که با برخی از مدیران شرکت های نفتی دارد ، می تواند افراد را در مشاغل مدیریتی همراه با حقوق های چند میلیون تومانی و ... مشغول به کار کند .

مالباخته در خصوص پرداخت مبلغ 157 میلیون تومان پول نیز گفت: زمانیکه موضوع درخواست استخدام خود را برای ونداد مطرح کردم ، وی عنوان داشت که برای تسهیل در استخدام به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی می بایست به بهانه های مختلف از جمله هدیه و ... مبالغی را به برخی افراد پرداخت کند و به این شیوه و طی 49 فقره ، مجموعا مبلغ 157 میلیون تومان از من پول دریافت کرد اما با وجود پرداخت این پول هیچ خبری از استخدام نشد و هر بار این شخص به بهانه های مختلف رفتن به مأموریت خارج از کشور و .... ناپدید می شد تا اینکه نهایتا پس از مدتی که وی پاسخگوی تماس ها مکرر من نبود ، به در منزل وی در بلوار ارتش مراجعه و متوجه شدم که محل سکونت خود را تغییر داده است .

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از این خانم جوان ، کارآگاهان با بررسی پرونده ی شکایت های مشابه در مراجع قضایی و انتظامی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان و شکات خانمی شدند که تمامی آنها توسط فردی به نام ونداد که خود را از مدیران ارشد شرکت های نفتی جنوب کشور معرفی کرده ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند .

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : بنده در یکی از شرکت های فعال در زمینه خدمات اجتماعی مشغول به کار هستم که طی مراجعه شخصی به نام ونداد به شرکت با وی آشنا شدم . مدتی از آشنایی ما دو نفر و طرح پیشنهاد ازدواج از سوی ونداد؛ او خود را به عنوان یکی از مدیران ارشد پروژه های نفتی معرفی کرد تا اینکه وی پیشنهاد تأسیس نمایندگی یکی از دفاتر بیمه را مطرح و به این بهانه چندین میلیون تومان از من دریافت کرد و پس از آن ناپدید شد .

با توجه به شیوه و شگرد متهم تحت تعقیب پرونده در معرفی خود به عنوان یکی از مدیران شرکت های نفتی و استفاده از شیوه و شگرد های مختلف در کلاهبرداری شامل وعده استخدام در شرکت های نفتی ، تأسیس دفاتر بیمه ، طرح پیشنهاد ازدواج و ... ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این شخص می بایست یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری باشد ؛ لذا اقدامات برای چهره نگاری از مالباختگان و شناسایی تصویر متهم در دستور کار قرار گرفت و نهایتا تصویر یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام رضا . الف 42 ساله مورد شناسایی قرار گرفت .

بررسی سوابق متعدد رضا . الف نشان داد که وی از سال 1379 تاکنون بیش از 15 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف بویژه کلاهبرداری ، تحصیل مال نامشروع ، سرقت ، خیانت در امانت و ... در شهرهای مختلف تهران ، اهواز ، بوشهر ، شیراز و دشت آزادگان دستگیر و روانه زندان شده است .

با شناسایی دقیق هویت متهم و انجام اقدامات پلیسی ، آخرین مخفیگاه "رضا . الف" در منطقه نارمک – میدان 16 شناسایی ، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفته و نهایتا متهم در زمان مراجعه به مخفیگاهش ، در تاریخ 31 فروردین ماه امسال دستگیر و برای انجام تحقیقات به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام ، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهم پس از مواجه حضوری با شکات و مالباختگان صراحتا به کلاهبرداری از تمامی آنها تحت عنوان مدیر ارشد شرکت های نفتی و همچنین طرح پیشنهاد ازدواج به این افراد اعتراف کرد .

فرزام گفت : با توجه به شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری مشابه از خانم های جوان ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon