تداوم نرخ‌های سود قبلی برای سپرده های کوتاه مدت در چند بانک بزرگ کشور

تداوم نرخ‌های سود قبلی برای سپرده های کوتاه مدت در چند بانک بزرگ کشور

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی گفت: نرخ‌های قبلی سود برای سپرده های کوتاه مدت کمتر از یکسال در بانک ملی و چند بانک دیگر پایدار خواهد بود.

عبدالناصر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با تصمیم بانک‌های دولتی و خصوصی برای نرخ سود سپرده های کوتاه مدت کمتر از یکسال، اظهار داشت: در بانک ملی تصمیم بر این است که همان روال سابق دنبال شود.

وی با تأکید براینکه تفاهمی در اینباره با بانک‌های دولتی و خصوصی انجام نشده است، افزود: با بانک تجارت،‌پاسارگاد و چند بانک بزرگ دیگر صحبت کردیم و بنا شد همان نرخ های قبلی سود سپرده های کوتاه مدت در دستور کار باشد.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با بیان اینکه علت تداوم نرخ های قبلی در این بانک‌ها این بوده است که در زمان تفاهم برای تعیین این نرخ ها بحث‌های کارشناسی بسیاری انجام شده بود، گفت: اگر بازار در این حوزه رقابتی شود بازهم وضعیت در بانک ها بهم میریزد.

همتی افزود: بر اساس تفاهم قبلی بانکداران کماکان در بانک ملی و چند بانک بزرگ دیگر کشور نرخ سود سپرده های روزشمار و کوتاه مدت (کمتر از سه ماه) 10 درصد خواهد بود. ضمن آنکه نرخ سود برای مقاطع سه ماه به بالا 14 درصد، 6 ماه به بالا 16 درصد و 9 ماه به بالا 18 درصد است.

به گزارش تسنیم، روز قبل پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی اعلام کرده بود که براساس تصمیم بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار تعیین نرخ سود سپرده های کوتاه مدت کمتر از یک سال به بانک ها واگذار شده است.

براساس آنچه بانک مرکزی در قالب بخشنامه نرخ سود بانکی به بانک‌های دولتی و خصوصی ابلاغ کرده است از امروز نرخ های سود در نظام بانکی با تغییراتی همراه خواهد شد.

بنابراین شعب بانک‌های دولتی و خصوصی باید از امروز (چهارشنبه 16 اردیبهشت ماه) نرخ سود سپرده‌های یک ساله خود را از 22 درصد به 20 درصد کاهش دهند.

براساس این گزارش و البته طبق ابلاغیه بانک مرکزی بانک‌ها باید از روز جاری نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای را حداکثر 21 درصد و تسهیلات مشارکتی را حداکثر 24 درصد اعمال کنند. گفتنی است پیش از این سود تسهیلات مبادله ای 22 درصد و تسهیلات مشارکتی 28 درصد بود، هرچند در عمل برخی از بانک‌ها نرخ تسهیلات را تا 32 درصد هم افزایش داده بودند.

انتهای پیام/

دهۀ «رکود، عبرت، تجربه»
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
رایتل
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon
بانک ایران زمین