خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده کاشمر و تربت‌حیدریه کمتر از ۶۰ درصد است


خسارات وارده به مناطق زلزله‌زده کاشمر و تربت‌حیدریه کمتر از 60 درصد است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: میزان خسارات وارده به مناطق مسکونی زلزله زده کمتر از ۶۰ درصد است.

حجت علی شایان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدساظهار داشت: کانون زلزله 5.2 دهم ریشتر بامداد امروز در بخش کلاته تیمور از توابع کوهسرخ در بخش مرکزی کاشمر بود که این زلزله در شش شهرستان گناباد، تربت حیدریه، مه ولات، زاوه، بردسکن و خلیل‌آباد نیز احساس شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در کوتاه ترین مدت زمان پس از وقوع زلزله شورای هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان کاشمر و برخی از شهرستان‌های یاد شده تشکیل و این شورا در آماده باش کامل هستند.

شایان‌فر با اشاره به اینکه خوشبختانه این زلزله هیچگونه تلفات جانی نداشته و تنها 35 نفر مجروح شدند که بخش عمده آنها سرپایی درمان شدند، تصریح کرد: هم‌ اکنون تیم ارزیابی میزان خسارات وارده به مسکن‌های مناطق زلزله زده از سوی بنیاد مسکن استان در حال انجام است.

وی افزود: خوشبختانه با بررسی‌های انجام شده میزان خسارات وارده به مناطق مسکونی کمتر از 60 درصد است و میزان خسارات وارده به مسکن مناطق وقوع زلزله در دست بررسی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز از محل وقوع زلزله بازدید داشته‌اند و در حال بررسی میزان خسارات‌های وارده هستند.

شایان فر گفت: جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد چرا که تیم‌های عملیاتی و شورای مدیریت بحران در آمادگی کامل هستند.

به گزارش تسنیم، این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد و موقعیت مرکزی آن، 11 کیلومتری شمال غرب کاشمر، 13 کیلومتری شمال شرق خلیل آباد و 18 کیلومتری جنوب ریوش بود.

 انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon